KTM: První test 850cc v Jerezu

Testovací tým Red Bull KTM ve čtvrtek s Danim Pedrosou a Polem Espargarem absolvoval první kilometry s novým motocyklem MotoGP pro nadcházející éru 850 ccm.

Nová pravidla MotoGP vstoupí v platnost v roce 2027. Kromě snížení aerodynamiky je nejvýznamnější změnou snížení objemu motoru na 850 cm3. Italská továrna Pirelli se navíc stane výhradním dodavatelem pneumatik pro nejvyšší třídu motocyklových závodů. Závodní komunita netrpělivě očekává motocykly nové generace.

V tomto ohledu se zdá, že KTM nyní převzala vedení, alespoň na evropské půdě: Společnost se sídlem v Mattighofenu dokončila svůj první test s novým motorem o objemu 850 ccm 4. prosince. Dějištěm byl okruh Circuito de Jerez v jižním Španělsku. Pro tento první testovací průjezd byli vybráni testovací jezdci KTM Dani Pedrosa a Pol Espargaro.

Ti dva se ve čtvrtek poprvé projeli s novým motocyklem o objemu 850 ccm. Motor už nějakou dobu běžel na testovací stolici u rakouského výrobce. KTM komentovala krátké video z testu v Jerezu na sociálních sítích: „Budoucnost začala! Naše 850 se zrodila a je připravena závodit v roce 2027!“

Další podrobnosti týkající se technických specifikací testovacích motocyklů Pedrosy a Espargara nejsou v současné době známy, ale KTM RC16 byla vybavena černými křidélky s karbonovým vzhledem vpředu i vzadu. Jeden znatelný rozdíl: zvuk motoru o objemu 850 ccm se výrazně liší od současných strojů MotoGP o objemu 1000 ccm.

Pro připomenutí: šéf závodního týmu KTM Pit Beirer nedávno řekl, že na novém motocyklu intenzivně pracují. Mimochodem, zatímco zaměstnavatel KTM najížděl první kilometry na novém motoru o objemu 850 ccm, hvězda MotoGP Pedro Acosta ve čtvrtek soukromě trénoval s 600ccm supersportovním motocyklem.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama