Králem pádů v Superbike je Loris Baz
- Publikovno: 4.12.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V mistrovství světa superbiků v roce 2022 došlo k 217 pádům, napříč kubaturami jich bylo 480. V «premier class» jich tedy bylo více než polovina, v průměru 18 na každý závodní víkend. Je to jasný růst oproti minulým letům, kdo je na prvním místě v žebříčku a na kterém okruhu se nejvíce padalo?
Králem nehod v Superbike je Loris Baz, jezdec týmu Bonovo BMW, který uzavřel sezónu 2022 Superbike s 11 incidenty ve výsledkové listině. Následuje Kohta Nozane, který opouští GRT Yamaha a míří do Moto2v roce 2023 s devíti haváriemi, dále následují nováček Iker Lecuona (Team HRC) a Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) se 7 nehodami během celého šampionátu. Šestkrát havarovali Garrett Gerloff, Lucas Mahias, Xavi Vierge a první z Italů Michael Rinaldi. Celkem pět nehod má na svém kontě mistr světa z roku 2022 Alvaro Bautista včetně kontroverzního ramene Jonathana Rea v Magny Cours (viz snímek).
V prostřední kubatuře vede tento žebříček Yari Montella s celkem 17 nehodami v sezóně 2022. Pouze dvě pak zaznamenal šampion Dominique Aegerter... Nakonec v Supersportech 300 vede Ruben Bijman s 10 pády.
A který okruh je na čele s nejvíce haváriemi? Tento rekord patří Itálii: na okruhu Misano World Circuit zaznamenáváme maximum 61 nehod, z toho 14 se stalo ve 4. zatáčce. Dle kubatur to bylo 23 pádů v Superbike, 14 v kubatuře Supersport, 24 v WorldSSP 300. Největší počet nehod v «premier class» bylo potom v Estorilu, 31 za celý víkend závodů.
Pro srovnání se podívejme i na předchozí ročníky, počínaje rokem 2019. Celkem 564 nehod, z toho 134 ve WorldSBK, 152 v Supersportu a neuvěřitelných 278 v kubatuře Supersport 300. Tato kubatura pomalu zaznamenávala méně a méně nehod: 238 v 2020, 220 loni, 143 letos.
Místo toho, vzestupy a pády pro WorldSSP: v roce 2020 jich napočítáme 120, což je číslo, které v roce 2021 vzroste na 197, aby se letos vrátilo na 120.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.12.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport