Reklama

Konec snění teamu Pedercini? V Barceloně závodit nebude!

Po startu při prvním závodě mistrovství světa superbiků v Austrálii bude i na evropské premiéře v Barceloně rovněž chybět tým Pedercini Racing. Majitel rodinného týmu Lucio Pedercini ovšem i nadále neúnavně pracuje na záchraně svého týmu.

Na začátku listopadu 2023 Lucio Pedercini řekl, že jeho tým Kawasaki bude zapojen do mistrovství světa superbiků v roce 2024, ale na oficiálním seznamu přihlášených chyběl. „Seznam účastníků zahrnuje týmy, které se účastní celého šampionátu,“ řekl tehdy oficiálně tento Ital ze severu Itálie. „Vynecháváme první akci v Austrálii, která je jediná mimo Evropu. Pro nás MS začíná v Barceloně,"dodal tehdy ex-pilot WorldSBK.

Z tohoto plánu ale nic nebude: Pedercini nejprve oznámil, že jeho tým nebude jezdit na testech 14./15. března na okruhu Circuit de Catalunya v Montmelu u Barcelony a bude také chybět na startu evropské premiéry 22.-24. března.

Nyní si klade Lucio Pedercini za cíl rozjet svůj projekt pro Assen (19.-21. dubna) a pro zbytek letošních závodů.

Týmový šéf a zároveň majitel Pedercini doufal, že pro tuto sezónu obdrží tovární motocykl od Kawasaki pro svého pilota Isaaca Vinalese, tedy jako má konkurenční tým Puccetti pro Tita Rabata. Chtěl připravit materiál na zimní testy začínající v lednu, ale tým není už několik finančně zajištěný a fakticky doslova bojuje o pouhé přežití.

V roce 2023 byl tým Pedercini Racing, tedy zkráceně TPR, pouze od evropského otvíráku v Assenu, na začátku sezóny z peněžních důvodů vynechal Austrálii a Indonésii.


Od roku 1998 Pedercini vynechal celkem pouze čtyři závodní víkendy v mistrovství světa superbiků: dva zámořské podniky na začátku sezóny 2023 a finále v Jerezu, které bylo zapsáno do kalendáře teprve později jako náhrada za odřeknutou Argentinu. Na startu mistrovství světa 2024 na Phillip Islandu o posledním únorovém víkendu chyběl TPR počtvrté, Barcelona je tedy číslo pět.

Nejsou to jen fanoušci aktivních Italů, kteří chtějí, aby se tým vrátil do šampionátu v Assenu. Team Pedercini je totiž kusem historie šampionátu superbiků: žádný jiný současný tým totiž nebyl v seriálu motocyklového mistrovství světa časově tak dlouho.

V letech 1992 až 1997 odjel nyní jednapadesátiletý Lucio Pedercini celkem 76 závodů v mistrovství světa třídy 500 ccm a občas se dokonce probojoval i na body. Jeho nejlepším výsledkem bylo desáté místo ve Francii v roce 1996 s ROC-Yamaha.

Ital potom závodil v mistrovství světa superbiků v letech 1998 až 2006. V mnoha ze svých 176 závodů neviděl šachovnicovou vlajku, hlavně kvůli defektům, čtvrté místo na Phillip Islandu 2000 je jeho vrcholem. Tehdy zvítězil Anthony Gobert v dešti na Bimotě o 29,5 sekundy (!) před Carlem Fogartym (Ducati), Vito Guareschim (Yamaha) a Pedercinim.

Od roku 1993 je Lucio Pedercini vždy součástí tohoto rodinného týmu a od roku 1998 startovalo za tým z Volta Mantovana, ležícího jižně od jezera Garda, také mnoho dalších jezdců. Většina z nich byli Italové, ale v týmové kronice jsou i další jezdci jako Max Neukirchner, Roger Lee Hayden, Kurtis Roberts a Sandro Cortese.

Dlouhou dobu byl TPR považován za neoddělitelnou součást v mistrovství světa superbiků. Faktem je, že kdykoli Lucio našel bohaté sponzory, tak jeho tým dokázal vyprodukovat dobré výsledky. Nejlepších výsledků pro tým Pedercini dosáhli dočasní piloti Anthony West (Sepang 2016) a Leon Haslam (Doha 2016), každý s pátým místem, tedy za čtvrtým místem šéfa týmu Lucia Pederciniho. Jordi Torres byl v roce 2019 odmávnut na 6. místě v Laguna Sece.

V průběhu let měl Pedercini velkou smůlu na sponzory a jezdce, kteří neplnili své závazky. Navíc ne vždy měl týmový šéf nejlepší ruku v řízení týmu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama