Kolik stojí materiál na jednu sezónu v MS-Moto3?

V porovnání s obdobím konce dvoutaktní kubatury 125-ccm v MS, se zvedly ceny vstupní kubatury Moto3. Ovšem celkem hodně přísná pravidla se starají o to, aby se nadále ceny za materiál příliš nezvedaly a týmy tak finančně «nevykrvácely».

V mistrovství světa Moto3 měly původně závodit také malé ladičské firmy nebo výrobci podvozků. To už ale dávno není pravda, firmy jako Ioda-Emir, Suter, Oral, FGR, KRP, FTR a Kalex stejně jako Mahindra nebo Peugeot už dávno nejsou součástí startovního roštu.

2018 a 2019 závodily mezi sebou pouze KTM a Honda; 2020 se vrátila nazpět KTM s dceřinou značkou Husqvarna a Fenati vyhrál 2020 v Misanu a 2021 v Silverstone.

2021 se Pierer Mobility AG s týmem Gaviota od Aspara Martineze představil se třetí značkou motocyklu GASGAS v šampionátu MS-Moto3. 22-letý letý Sergio Garcia ukončil MS po třech vítězných závodech jako bronzový; jeho týmový kolega Izan Guevara vyhrál jeden závod Grand Prix a zajistil si celkově umístění v Top-10 (obsadil P8).

Husqvarna závodila v MS-Moto3 už v letech 2014 a 2015, například tým Aki Aja a Danny Kent. Nyní provozuje závodění «Husky» stáj Sterilgarda Max Racing Team od Maxe Biaggiho a Petera Öttla. Vloni to byli piloti Romano Fenati (13-násobný vítěz Grand Prix) a Rookie Adrian Fernández; 2022 to budou rutinér John McPhee (27) a mladík Ayumu Sasaki (21).

V Moto3 jsou zakázány prototypy a každá nová značka musí být schopna materiálově vybavit minimálně 6 jezdců, pokud by existovala poptávka po závodním materiálu. Neplatí to ovšem pro Pierer Mobility AG, neboť motocykly od Husky, GASGAS a nyní také CFMOTO (tým PrüstelGP) používají vlastně motocykly postavené na základě KTM.

2021 zůstaly vývoj a specifikace na úrovni března 2020, což se nazývalo «Design freeze», na sezónu 2022 už mohlo být opět vše vylepšeno, a nové specifikace budou homologovány před Grand Prix Katar.

Pokud by někdo chtěl provést nějakou technickou specifikaci během sezóny 2022, tak musí být nabídnuta všem týmům této továrny.

Jednotlivé týmy dostanou pro své jezdce pouze šest jednoválcových čtyřtaktních motorů o objemu 250-ccm. Je omezen počet otáček na 13.500/min. Používat se může pouze jednotný olej Liqui Moly, jednotné pneumatiky Dunlop a jednotná ECU od Dell'Orto.

Továrny se mohou samy rozhodnout, zda použijí šest nových motorů, nebo tři nové a tři revidované. Obvyklý počet ujetých km pro čtyřtaktní motory: 2000 km.

Cena závodního materiálu u týmů KTM je přibližně 212.000 Euro pro jednoho jezdce, sdružení týmů IRTA a Dorna převezmou pro jednoho jezdce celkem 2/3 nákladů z celkové sumy 60.000 Euro za kompletní motory.

Mimochodem: Pro šampionát CEV-Repsol (JMS) už KTM neprodá - jak bývalo v minulosti zvykem - žádné kompletní loňské motocykly se servisem za 55.000 Euro (bez ECU). nýbrž pouze Rolling-Chassis - a jednoválcové čtyřtaktní motory 250-ccm budou pouze zapůjčeny.

Rovněž samotné týmy z Grand Prix mohou sami pronajmout závodní materiál chudobnějším a menším týmům z Grand Prix nebo do jiných závodních sérií (CEV, CIV atd.).

Cena závodního materiálu KTM-Moto3 pro jezdce & sezónu:

€ 85.000.- Rolling Chassis
€ 20.000.- za dva motory pro testy
€ 80.000.- náhradní materiál/crash budget
€ 20.000.- cena za jednotlivé díly do motoru za 1 jezdce
€ 07.000.- za převodovku pro jezdce

Celkově za jezdce: ca. € 212.000.-

Cenu za motor musí tým zaplatit € 20.000.- za jednoho jezdce, zbytek financuje Dorna/IRTA.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama