Reklama

Kdo zaplatí Tatayovo léčení?

Carlos Tatay je od červencové nehody v Portimau upoután na invalidní vozík. Kromě fyzických problémů však dvacetiletého Španěla čeká ještě jeden nepříjemný boj: pojišťovny se navzájem přou o to, kdo uhradí léčebné výlohy?

Před rokem stál jezdec CFMOTO Racing PrüstelGP Carlos Tatay v Mandalice na Pole-Position a po závodě Moto3 na stupních vítězů. Nyní mladý Španěl na vozíku statečně bojuje za to, aby mohl vést co nejnormálnější život.

Carlos Tatay havaroval 2. července v závodě mistrovství Evropy Moto2 na okruhu „Autódromo Internacional do Algarve“ v Portimau a utrpěl vážná zranění páteře. Zpočátku na veřejnost pronikaly jen kusé informace o jeho zdravotním stavu, ale mezitím se šampion Red Bull Rookies Cupu 2019 pravidelně objevuje na svých kanálech na sociálních sítích a informuje o své železné vůli postavit se jednoho dne opět na vlastní nohy.

Bývalý jezdec Moto3 Grand Prix Carlos Tatay se v současné době potýká s vážnými fyzickými následky po těžké havárii během portugalského kola FIM JuniorGP na Autodromo International do Algarve. Mladý Španěl havaroval v první zatáčce během závodu Moto2, přičemž si mimo jiné zlomil páteř a poškodil si také části míchy. Tatay musel po nehodě podstoupit urgentní operaci a strávil 10 dní v portugalské nemocnici, než se mohl vrátit do své rodné země.

Od této tragické nehody se Tatay potýká s ochrnutím, sotva hýbe nohama a je odkázán na invalidní vozík. Dvacetiletý Tatay se snaží najít cestu zpět do normálního života, i když stále bojuje a slovo vzdát se nemá ve svém slovníku ani nyní. Tatay v současné době podstupuje rozsáhlou rehabilitační léčbu ve španělském Toledu.

Kdo léčbu platí? Přestože Tatay nadále bojuje za své uzdravení, jsou tu i další starosti. Měsíce po osudné nehodě se stále vedou spory o to, kdo bude platit léčebné výlohy dvacetiletého mladíka. Co, kde a jak je to proboha možné, je bezpochyby první myšlenka, která mnohé napadne po vyslechnutí, přečtení si o tak smutném případu.

Krátké vysvětlení. V případě, že Tatay působil mimo Španělsko, byl jako jezdec pojištěn v rámci mezinárodního pojištění FIM. Dosud se nic nedělo, ale po Tatayově repatriaci do Španělska musí nyní Tatayovy národní a regionální pojišťovny (prostřednictvím pojištění španělské federace nebo příslušné asociace) platit účty. Poslední dvě jmenovaná pojištění jsou ve Španělsku od roku 1993 zákonnou povinností pro všechny řidiče. Pokud se však řidič dostane do nemocnice, činí pojistná částka pouze 6 000 eur. Částka, která je zjevně zastaralá. Před nedávnem (1. 1. 2023) proto došlo k úpravě těchto právních předpisů.

Skvělá iniciativa staršího ze dvou bratrů Espargaró, tedy Aleixe, upozornila na to, že se jezdec s licencí FIM a pojištěním FIM účastnící se závodního víkendu pořádaného společností Dorna dostal do takové situace, je přinejmenším pozoruhodné a zvláštní. Ať už je vina kdekoli, kdo v tomto nese odpovědnost za vzniklou situaci, necháme na půli cesty, ale pochválili bychom zúčastněné strany, aby se postavily a velmi rychle přišly s řešením pro v tomto případě dvacetiletého Carlose Tataye.

Osud mladého Španěla vyvolal v paddocku MotoGP také znechucení nad současným španělským systémem pojištění. Pomocnou ruku svému krajanovi již podal mimo jiné Aleix Espargaró a tovární jezdec Aprilie se snaží na situaci upozornit jak španělskou federaci, tak Dornu a také příslušné pojišťovny, to vše proto, aby se podobný hororový scénář v budoucnu neopakoval.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama