Karel Hanika: "Jsem trochu rozpačitý"

LIVE Z MASECU: Letos absolvoval brněnský jezdec v MS už celkem 8 závodů Grand Prix, nejlepší výsledek se mu podařil právě při domácím závodě, kde dojel na P16.

„Před závodem jsem říkal, že si ho chci užít a že chci dojet do cíle. To se povedlo, takže asi spokojenost, ale jsem trochu rozpačitý. Necítil jsem se úplně dobře. Za deště jezdím rád, ale nakonec bych dal vše za suchou trať. Asi bychom jinak zajeli líp. Užil bych si to víc, kdybych bojoval v nějaké skupince. Bohužel za mokra se startovní pole natáhne a závod není tak dramatický. Jsem extrémně promrzlý. Zima mi byla už na začátku, voda na vás stříká od kol ostatních, je to však stejné pro všechny", zhodnotil brněnský závod jediný Brňák na startovním roštu.

Nebylo to pro něho vůbec lehké, všechny předchozí závody letošní sezóny jezdil s motocyklem Mahindra MGP30 stáje Platinum Bay Real Estate a nyní tedy na Masarykově okruhu pilotoval KTM RC 250 GP německé stáje Freudenberg Racing.

Ovšem jak pátek, tak sobota (včetně doslova zázračné kvalifikace) se konaly na suchu, jediným mokrým svezením byl dnešní warm up, takže k nastavení na mokré podmínky moc času nebylo. Z tohoto pohledu je umístění P16 velmi dobré, zřejmě by na suchu nejen dojel v bodech, ale umístění v Top-10 nebylo zas tak nereálným cílem.

Mimochodem dnešní P16 Karla Haniky bylo druhým nejlepším umístěním tohoto německého týmu v MS, lépe dojel jen Luca Grünwald jako 8. při GP na Sachsenringu 2012.

Co se týká závěru letošní sezóny, tak Hanika dojede se svým stávajícím týmem Freudenberg Racing z Bischofswerdy zbývající závod mistrovství světa juniorů - chybí jich ještě pět (Portimao, 2x Jerez a 2x Valencia) a chtěl by dostat wild card do finále MS-Moto3 ve Valencii.

V příští sezóně 2017 by měl jeho současný tým začít závodit v kubatuře Moto2 s motocyklem KTM právě ve Španělsku v šampionátu CEV-Repsol, který se jede jako mistrovství Evropy! a v sedle zbrusu nového biku by se měl objevit právě Karel Hanika.

Moto3™ World Championship 2016 - Automotodrom Brno, závod

01- John McPhee – Peugeot MC SaxoPrint – Peugeot GP3-16 – 19 kol za 45'36.087
02- Jorge Martin – Pull & Bear Aspar Mahindra Team – Mahindra MGP3O – + 8.806
03- Fabio Di Giannantonio – Gresini Racing Moto3 – Honda NSF250RW – + 9.777
04- Enea Bastianini – Gresini Racing Moto3 – Honda NSF250RW – + 10.654
05- Niccolò Antonelli – Ongetta Rivacold – Honda NSF250RW – + 13.872
06- Jakub Kornfeil – Drive M7 SIC Racing Team – Honda NSF250RW – + 15.533
07- Bo Bendsneyder – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 15.819
08- Joan Mir – Leopard Racing – KTM RC 250 GP – + 16.289
09- Nicolò Bulega – Sky Racing Team VR46 – KTM RC 250 GP – + 16.473
10- Jorge Navarro – Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250RW – + 16.681
11- Jules Danilo – Ongetta Rivacold – Honda NSF250RW – + 18.198
12- Andrea Migno – Sky Racing Team VR46 – KTM RC 250 GP – + 21.640
13- Tatsuki Suzuki – CIP Unicom Starker – Mahindra MGP3O – + 31.007
14- Livio Loi – RW Racing GP – Honda NSF250RW – + 36.895
15- Philipp Öttl – Schedl GP Racing – KTM RC 250 GP – + 43.651
16- Karel Hanika – Freundenberg Racing Team – KTM RC 250 GP – + 57.814
17- Gabriel Rodrigo – RBA Racing Team – KTM RC 250 GP – + 1’01.428
18- Marcos Ramirez – Platinum Bay Real Estate – Mahindra MGP3O – + 1’04.134
19- Maria Herrera – MH6 Team – KTM RC 250 GP – + 1’27.585
20- Hiroki Ono – Honda Team Asia – Honda NSF250RW – + 1’27.997
21- Fabio Quartararo – Leopard Racing – KTM RC 250 GP – + 1’33.942
22- Fabio Spiranelli – CIP Unicom Starker – Mahindra MGP3O – + 1’34.610
23- Juanfran Guevara – RBA Racing Team – KTM RC 250 GP – + 1’34.942
24- Lorenzo Petrarca – 3570 Team Italia – Mahindra MGP3O – + 2’08.319



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama