Reklama

Jonathan Rea k Yamaze? Né, to není vtip!

Jonathan Rea a jeho manažer Chuck Aksland hledají cestu jak vyvázat Reu ze smlouvy s Kawasaki Racing (Severní Ir ji má uzavřenou do konce roku 2024) a umožnit mu tak závodění v továrním týmu Yamaha, kde je volné místo po Topraku Razgatlioglu.

Rea je od roku 2015 továrním pilotem Kawasaki a vyhrál za «zelené» šestkrát mistrovství světa a 103 závodů MS-Superbike. (k tomu je nutno připočítat ještě 15 vítězných závodů na Hondě). Celkem získal Johnny v 398 závodech šampionátu WorldSBK 253 pódiových umístění, 41 Pole Position a 102x zajel nejrychlejší kolo v závodě. 2021 vyhrál s Kawasaki «Eight Hours Race Suzuka», což se mu podařilo už 2012 s motocyklem Honda.

Jonathan Rea prohrál 2021 mistrovství světa proti Toprakovi o pouhých 13 bodů; pak ale přišla éra Alvara Bautisty a jeho super rychlé Ducati Panigale V4R.

Rea skončil v MS 2022 třetí za Alvarem a Toprakem. Po 21 závodech letošní sezóny je celkově čtvrtý a od 20. listopadu 2022 marně čeká na vítězství; 8 pódiových umístění je na jeho zvyklosti hodně málo.

Problémem je motocykl Kawasaki ZX-10RR, když továrna není schopna rychle reagovat na technické novinky Yamahy a Ducati.

Po Topraku Razgatlioglu se nyní v továrním týmu Yamahy místo. Uvažovaný kandidát Franco Morbidelli smlouvu nepodepsal, když chtěl finanční podmínky, které nejsou v šampionátu WorldSBK zvykem a pojede v příští sezóně budˇza Mooney VR46 nebo za Gresini Racing Ducati.

Šéf závodního oddělení Yamaha Superbike Andrea Dosoli tak musel jít na veřejnost s plánem „B“: Razgaltioglu pochopitelně odchodem k BMW za sebou zanechá obrovskou „díru“. Tento Turek je od roku 2020 jediným jezdcem, který vyhrál pro Yamahu závod MS-Superbike, ostatně Yamaha trumfovala v šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým zatím pouze dvakrát: 2009 zásluhou Bena Spiese a 2021 vyhrál Razgatlioglu.

Podívejme se do paddocku WSBK na jezdecké srovnání: Mistr světa Alvaro Bautista, Toprak Razgatlioglu a Jonathan Rea jsou jezdecky na přibližně stejné úrovni, s menší ztrátou následuje Scott Redding, všichni čtyři ale mají platné smlouvy na příští rok.

Dosolimu je jasné, že Rea je v poslední době u Kawasaki hodně nespokojený a také, že Reovi už mnoho vynikajících sezón zřejmě nezbývá!

Naopak «zelení» dobře ví, že Reovi dluží skoro za všechno, on se zasloužil o to, že «Team Green» se dostal tam, kde je. A také si uvědomují, že aktuální situace je následovná: „Jezdec je lepší než motocykl.“

Pokud by odešel Rea od Kawasaki k Yamaze, byla by to stejná senzace jako odchod Topraka od Yamahy k BMW.

Odchod Rey od Kawasaki by otevřelo dveře pro Scotta Reddinga - proto i on stále ještě vyčkává...

Samotný Redding se k celé záležitosti na sociálních sítích vyjádřil následovně: „Dopředu jsem říkal, že v neděli řeknu nějakou novinku. nebo že se něco stane. Co mohu říci nyní, je pouze to, že zůstávám v MS-Superbike. Více nemohu prozradit. “



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama