Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Harry Payne a Kevin Rousseau vyhráli devět ze 14 závodů mistrovství světa v jízdě s postranními vozíky. Neodpustitelná chyba však zabránila britsko-francouzskému duu stát se mistry světa.
Ať už v Le Mans, Estorilu, Pannonia Ringu, Mostě nebo Assenu, Harry Payne a jeho spolujezdec Kevin Rousseau dojeli každý závodní víkend alespoň v jednom závodě mistrovství světa v sidecarech na prvním místě, což jim vyneslo nejvyšší umístění na stupních vítězů. Britsko-francouzská dvojice si nedokázala zajistit titul mistra světa před posledním závodem v Oscherslebenu, protože musela ze dvou závodů odstoupit kvůli poruše motoru.
Na festivalu Sidecar v Motorsport Areně Oschersleben začátkem října konečně nastal ten okamžik. S relativně skromným čtvrtým místem ve sprintu Payne a Rousseau úspěšně obhájili svůj titul. V posledním závodě sezóny předvedli své neuvěřitelné umění a nedali konkurenci žádnou šanci. Následná radost při předávání medailí z mistrovství světa byla odpovídajícím způsobem euforická.
Euforie v týmu Steinhausen Racing trvala jen do technické kontroly po závodě. Po otevření motoru technici FIM zjistili možné porušení předpisů. Dotčené díly byly odstraněny, zabaveny FIM a po zapečetění (jak potvrdil tým) odeslány do vhodného testovacího zařízení, aby se definitivně určil jejich soulad s předpisy.
Pro tým kolem dvojnásobného mistra světa Rolfa Steinhausena a jeho syna Maika to byl hořký neúspěch, protože motor obdrželi jen pár dní před finále mistrovství světa. „Technik ve Francii, který motor vyrobil, mě ujistil, že neudělal nic nelegálního. Nemůžu přece všechno rozebrat a znovu zkontrolovat doma,“ řekl Maik Steinhausen.
Technická analýza byla provedena na Univerzitě v Padově pomocí optického 3D měřicího zařízení pro profil. Na každém ze dvou vačkových hřídelí bylo změřeno sedm povrchových ploch. Výsledky byly v polovině listopadu předloženy Mezinárodní motocyklové federaci (FCI). 14. listopadu byl závodní tým Steinhausen, složený z jezdce Harryho Paynea a manažera týmu Maika Steinhausena, předvolán na slyšení s členy mezinárodní poroty mistrovství světa v jízdě na sajdkárách.
Kromě prezidenta poroty FIM Rezsö Bulcsu a členů poroty FIM Arjana Van Eekelena a Othmara Bangeho se setkání zúčastnili také tito odborníci: Paul King (ředitel FIM CCR), Paul Duparc (manažer FIM CCR), Bernd Schenkhut (technický ředitel FIM Mistrovství světa v sidecarech), Ralph Bohnhorst (ředitel trati), Dominique Hebrard (technický ředitel FIM CTI), Roland Berger (ředitel FIM CTI), Světlana Nazarovová (koordinátorka FIM CCR) a Pierre-Alexandre Gallois (koordinátor FIM CCR).
Tým Steinhausen Racing dostal příležitost položit několik otázek týkajících se postupu technické kontroly, na které odpověděla technická služba FIM. Tým rovněž uvedl, že vždy podporoval technické kontroly FIM a během předchozích kontrol důsledně dodržoval předpisy. Poté byl tým požádán, aby dočasně opustil schůzi, aby mohla porota rozhodnout.
Po přezkoumání předložených dokumentů a vyslechnutí technického ředitele a zástupců týmu dospěla porota k závěru, že stroj neodpovídá předpisům (článek 2.3.4). Vzhledem k tomu, že motor byl před začátkem soutěže zapečetěn a po druhém závodě znovu odpečetěn, se porota rozhodla stroj z celkových výsledků soutěže vyloučit.
Podle článku 4 Disciplinárního řádu FIM má tým Steinhausen Racing právo odvolat se proti tomuto rozhodnutí poroty FIM k Mezinárodní odvolací komisi (CAI). Toto odvolání musí být podáno do 5 dnů od data a času oznámení a musí být doprovázeno kaucí ve výši 1320 EUR v souladu s postupem stanoveným v Disciplinárním řádu.
Tímto rozhodnutím Brit Harry Payne a jeho francouzský spolujezdec Kevin Rousseau nejenže ztratili 38 bodů z mistrovství světa, ale také titul mistra světa a klesají na třetí místo v konečném pořadí. Korun mistra světa tak získávají britští bratři Sam a Tom Christieovi (Hannafin Racing). Švýcarsko-německé duo Markus Schlosser a Luca Schmidt (Gustoil Sidecar Racing) se posunulo na druhé místo.
Konečné pořadí mistrovství světa (po 14 závodech): 1. Sam Christie/Tom Christie (GB), 248 bodů. 2. Markus Schlosser/Luca Schmidt (CH/D), 244. 3. Harry Payne/Kevin Rousseau (GB/F), 240. 4. Pekka Päivärinta/Adam Christie (FIN/GB), 183. 5. Rupert Archer/Ondrej Sedlacek (GB/CZ), 92. 6. Patrick Werkstetter/Valentin Pirat (D/F), 87. 7. Kevin Cable/Charlie Richardson (GB), 86. 8. Todd Ellis/Emmanuelle Clément (GB/F), 83. 9. Markus Venus/Thomas Hofer (D/CH), 75. 10. Paul Leglise/Marjorie Cescutti (F), 71. 11. Tim Reeves/Ferry Segers (GB/NL), 67. 12. Joni Manninen/Tero Manninen (FIN) 62. 13. Sam Laidlow/Jack Laidlow (GB), 48. 14. Lewis Blackstock/Oscar Lawrence (GB), 29. 15. Lennard Göttlich/Lucas Krieg (D), 23. 16. Raymond Leijdekkers/Calvin Leijdekkers (NL), 21. 17. Ted Peugeot/Vincent Peugeot (F), und Bennie Streuer/Manon Vissenberg (NL), beide 19. 19. Paul Kirby/Ema Salmon (GB/F), 17. 20. Wiggert Kranenburg/Lucas Krieg (NL/D), 16. 21. Robb Biggs/Ferry Segers (GB/NL) und Lewis Nicol/Clement Conil (GB/F), beide 7. 23. Rob Atkinson/Mark Middleton (GB), 7. 24. Cyril Vinet/Gerald Vinet (F), 4. 25. Ezra Brouwer/Palmira ter Steeg (NL), 3. 26. Rogier Weekers/Remco Moes (NL), 2. 27. Claude Vinet/Leané Marsal (F), 2.
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem
- dnes - Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa
- dnes - Ve Valencii se konají testy MotoGP
- dnes - BMW F 450 GS: pro mladé dobrodruhy
- včera - Zítra začínají testy MotoGP ve Valencii
- včera - MS-Supersport 2026: 8 značek, 29 jezdců - 2 Češi
Další z rubriky
- dnes - Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa
- 6.10. - MS-Side: Letošními šampiony se stali Harry Payne/Kevin Rousseau
- 22.9. - Důležitý krok dvojice Harry Payne/Kevin Rousseau
- 18.8. - MS Side se jelo o víkendu v Assenu
- 15.8. - MS-Side míří do Assenu: Top-3 dělí pouhé 3 body
- 23.6. - MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body

