Danilo Petrucci: Proč byli superbikeři tak rychlí

Pilot týmu Pramac-Ducati Danilo Petrucci vysvětluje, proč jezdci s motocykly Superbike dokázali v Jerezu držet krok s jezdci na motocyklech MotoGP. Vše to mělo společného s měkkými pneumatikami Pirelli.

Během testů v Andalusii se opět na trati střetli - jako každoročně - jezdci s motocykly MotoGP a piloti s biky z WorldSBK.

Především tovární jezdci Kawasaki (Rea, Sykes) a Ducati (Chaz Daves) se zamíchali do pořadí časové tabulky hvězd MotoGP, když samozřejmě musíme vzít na vědomí, že chyběly hvězdy z týmů Repsol-Honda, Ducati a Yamaha, přičemž Suzuki zde byla zastoupena jen jedním pilotem - a Andrea Iannone testoval pouze jeden den.

Ovšem nesmíme zapomenout: Jonathan Rea zajel s Kawou čas 1:38,721 min, a tím byl rychlejší než Valentino Rossi při zisku MotoGP-Pole-Position v květnu 2016 – k tomu potřeboval čas 1:38,736 min.

A Chaz Davies by se tehdy při GP Jerez-GP kvalifikoval se svým časem s motocyklem Panigale do druhé řady startovního roštu.

Málokdy se na trať společně dostanou piloti obou šampionátů a je také hodně obtížné srovnávat časy z května s časy na konci listopadu, už kvůli teplotě vzduchu.

A biky z GP se díky vývoji zrychlily řádově o 0,5 až 0,8 sec, takže i Rossi a spol. by koncem listopadu zřejmě také jely rychleji než v květnu.

„Musím samozřejmě přiznat, že byli hodně rychlí. Ale určité časy na jedno kolo musíme také správně zhodnotit, tedy nastavit jejich opravdovou relativitu“, říká na toto téma Danilo Petrucci.

Petrucci také vysvětlil, že velkou roli hrály pneumatiky: „Mezi těmi, které nám dal letos Michelin k dispozici, jsme použily při testech dvě přední varianty a jednu zadní. Byly to tvrdé směsi, které byly vyvinuty na základě vzniklých problémů po Sepangu a po Las Termas. Pokud si vzpomenu na pneumatiky Pirelli, tak jsem je používal při závodech šampionátu CIV a jako testovací pilot na Panigale. Qualifier od Pirelli jsou dobré na jedno kolo, pak se časy zhorší hrozně rychle až o 2 sekundy. Kromě toho fungují měkké Pirelli-Compounds velmi dobře při studených podmínkách. A v Jerezu bylo hodně zima...“

A Petrucci dále: „Naše pneu Michelin se chovají úplně jinak. Častokrát vypadají po 22 kolech jako nové. Já jsem byl schopen v Jerezu s nimi objet 20 až 22 kol a časy se lišily maximálně do půl sekundy. Kolegové z SBK pak byli po 20 kolech o 2 sec pomalejší, než na začátku.“

„Pokud by nám Michelin dodal na tento test měkčí pneumatiky, mluvím stále o závodních, tak by se naše časy hodně zrychlily. Vzpomínám si, že při testech v Jerezu koncem listopadu 2015 jsem zde jezdil 1:38,0 min. Ale tyto pneumatiky Michelin během jara stáhl z oběhu“, dodal Danilo Petrucci, který zde testoval s motocyklem Ducati 2017.

To znamená: Se správnými pneumatikami budou motocykly ze šampionátu biků co nejvíce podobným těm sériovým hodně nepříjemným konkurentem drahým milionovým raketám MotoGP...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama