Circuito de Almeria: Soukromý - tedy druhý! - okruh pro Tito Rabata

Že Tito Rabat jezdí celou zimu skoro každý den na okruhu Circuito de Almeria není žádným tajemstvím. Protože je ale okruh skoro pořád obsazen, nechal si pilot královské kubatury MotoGP vybudovat vedle ještě jeden okruh.

Pilot týmu MotoGP Marc VDS Honda a ex-mistr světa Moto2 Esteve «Tito» Rabat by tedy mohl jezdit na okruhu Circuito de Almeria i poslepu, neboť 4 025 metrů dlouhou trať zná opravdu nazpaměť. Ale...

Okruh je německou agenturou Racing for Fun «Bike Promotion» tak extrémně využívaný, že týmy GP mají zde k dispozici pouze několik dní v únoru a v listopadu (prosinec a leden platí pro GP zákaz testování). A tak se Rabat může během sezóny svést se svým sériovým motocyklem CBR 600RR buď v jednohodinové polední přestávce, nebo ráno mezi 7. a 8. hodinou, tedy ještě předtím, než se okruh Circuito de Almeria zaplní «Hobbyfahrery».

Rabatovi se ale podařil doslova husarský kousek: Přesvědčil majitele okruhu Davida Garciu (závodil v MS-250cc v týmu Luise d 'Antina a také v MS-Superbike za NCR-Ducati) aby vedle - od roku 1999 - existující trati postavil v této «měsíční krajině» ještě jeden asfaltový okruh. A okruh byl v hodně krátké době opravdu postaven a Rabat stihl ještě před testy IRTA 2015 objet na něm několik okruhů. Dokonce byla na trati i cisterna, která část okruhu pokropila, aby se Rabat cítil jako na mokrém povrchu. Nyní bylo nainstalováno permanentní zařízení, k pokropení okruhu a simulaci mokrého závodu.

Mimochodem: Ten «správný» okruh Circuito de Almeria nechal postavit 1999 José Antonio Garcia (otec Davida Garcii) jako tréninkový okruh pro svého syna. Ten nejlépe dojel na P10 v roce 2002 na našem Masarykově okruhu v kubatuře do 250cc s motocyklem Honda. Později se stal Garcia oficiálním testovacím jezdcem v týmu Proton-MotoGP majitele Kennyho Robertse - a Kennyho skupina tak směla zadarmo v Almerii testovat!

«Správný» okruh nebyl nikdy plánován jako dějiště nějakého opravdového mezinárodního závodu. Proto také v Almerii neexistuje jediná tribuna, není zde ani tiskové středisko a bohužel ani Medical Centrum. Ovšem jsou zde obsáhlé boxy, skvěle fungující Paddock-Restauraunt a na konci paddocku i několik apartmánů pro testující jezdce.

Trať samotná je dlouhá 4025 metrů, a široká mezi 10 až 12 metry. Obsahuje celkem 13 zatáček, 8 pravých a 5 levých a jednu šikanu. Paddock má rozlohu 14.000 čtverečných metrů pro týmové trucky, motorhomy a samozřejmě pro privátní auta. Je zde celkem 20 boxů (6 x 8 m), který jsou vybaveny sprchami a WC, a nechybí ani Control Tower. Místní restaurace je pověstná svým vynikajícím jídlem a prý hned po Mugellu ta druhá nejlepší ze všech okruhů v Evropě, aspoň to říká šéf Bike-Promotion Thomas Thieme.

almeria1 almeria2 almeria3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama