Reklama

Carmelo Ezpeleta: Je zakázáno být mým synovcem?

Generální ředitel Dorna Carmelo Ezpeleta je kritizován za to, že byl Tomé Alfonso jmenován jako nový «FIM Safety Officer». „Je zakázáno být mým synovcem?“ divil se CEO Dorny.

Když Ital Franco Uncini (68) během finále GP ve Valencii 4. listopadu odstoupil ze své funkce a Španěl Bartolomé „Tomé“ Alfonso byl představen jako nový „FIM Safety Officer“, jednotliví reportéři toto personální rozhodnutí kritizovali. Protože Alfonso je synovcem 76letého generálního ředitele Dorny Carmela Ezpelety. Vlivný šéf MotoGP se pak musel bránit nařčení, že se nejedná o «rodinném byznysu».

„Franco Uncini se rozhodl po této sezóně skončit jako «FIM Safety Officer»,“ poznamenává Ezpeleta. „Pak FIM rozhodla, že Tomé Alfonso je nejlepším řešením jako jeho nástupce. V minulosti pracoval jako ředitel okruhu Losail Circuit v Dauhá a MotorLand Aragón a nyní působí na okruhu Sokol Circuit v Kazachstánu. Tomé byl generálním ředitelem «Racing Loop» a nyní opustil tuto poradenskou společnost pro motorsport, protože se chce vyhnout jakémukoli střetu zájmů. Nechápu, proč jsem za toto rozhodnutí FIM kritizován. Neuvěřitelné. Je zakázáno být mým synovcem? Nemohu diktovat dospělému muži, jako je Tomé Alfonso, které práci se ujme a které ne.“

Tomé Alfonsa nelze obviňovat z nedostatku odborných znalostí. Poprvé přišel do kontaktu s motorsportem jako traťový komisař na trati Jarama. Poté převzal roli «Timekeeping Coordinators» ve Grand Prix a jako ředitel akcí ve společnosti Dorna Sports SA. Alfonso poté převzal roli generálního ředitele Lusail International Circuit v Dauhá, než se v roce 2008 stal Managing Directorem nového okruhu MotorLand Aragón. .

Alfonso také od roku 2012 působí jako člen FIM komise pro silniční závody. V této funkci poznal většinu jezdců, kteří nyní závodí v mistrovství světa. A ve Valencii nebyl nikdo, kdo by si měl na co stěžovat, když byl jmenován nový «FIM Safety Officer».

V souvislosti s Tomé Alfonsem bylo také kritizováno, že Carmelův syn Carlos je zaměstnán u Dorny jako «Sporting Officer» pro kubatury Moto2- a Moto3-; a také, že jeho dcera Ana má na starosti «Asian Talent Cup».

Carmelo Ezpeleta však není pouze hlavním akcionářem Dorna od roku 1993, ale těší se plné důvěře hlavních akcionářů Bridgepoint Capital a Canadian Pension Plan Investment Board.

Kdo za to může, když zaměstná svého syna a dceru v Dorně? V mnoha týmech v paddocku Grand Prix od Tech3 po Gresiniho a Ponse převzala vedení další generace.

Syn Carlos má velký respekt za svou práci s týmy, závody, sponzory a piloty. Paddock MotoGP zná od svých devíti let a mimochodem sám zařídil smlouvu s Triumph Motorcycles na dodávku standardních motorů Moto2.

Dokonce i CEO Formule 1 Stefano Domenicali chtěl třicetiletého Španěla angažovat pro mistrovství světa automobilů. Protože mnoho manažerů F1 počínaje Dr. Markem přes Briatore až po Arrivabene opakovaně zdůrazňují, že mistrovství světa MotoGP je ukázkový příklad úspěšného marketingu a blízkosti veřejnosti.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama