Reklama

Barry Baltus: pódium s ​​#7 v den památky na Barryho Sheena

Mimořádné náhody se odehrávají nejen v motocyklovém sportu: Barry Baltus dobývá první světové pódium v ​​den 21. výročí smrti Barryho Sheena. Ale to není jediný příběh, který vám chceme napsat...

Na motocyklu je výjimečné to, že vám čas od času nabízí příležitost úžasných příběhů. Někdy se stane něco, jako to, co se událo v neděli při závodě Moto2 v Kataru, se shodami dat, zápletkami a kombinacemi, které vás nechají beze slov. Vezměte si případ Belgičana Barryho Baltuse, možná jako nejlepší svědectví nového směru pneumatik Pirelli v Moto2. Se „starým“ motocyklem KALEX, který patří malému, ale dobře fungujícímu týmu, jakým je nizozemský RW Racing GP, bylo dosáhnuto na první světové pódium, navíc jen s pověstným fouskem od vítězství. Se zvláštní soukromou historií (protože je soukromá, tak to zůstává) 19letý belgický motocyklista narozený v městě Namur, dosáhl tohoto výsledku zcela na počest Barryho Sheena.

Baltusův otec, sám bývalý závodník a velký motocyklový nadšenec, se jako mladý muž závodně zamiloval do Barryho Sheena. Křestní jméno u Juniora je tak proto velmi rychle vysvětleno, stejně jako startovní číslo 7, které ho vždy doprovázelo, pokud to bylo možné. Od začátků v offroadu až po první, přesvědčivé výsledky dosažené v European Talent Cupu, Red Bull MotoGP Rookies Cupu, JuniorGP až po příchodu do paddocku Grand Prix.

Jméno, číslo, ale také pódium získané při historickém výročí: 21. výročí úmrtí Barryho Sheena dne 10. března 2003. Jako by to nestačilo, ve stejný den měl Pecco Bagnaia také spojení s «Bazzou», získal své 19. vítězství v premier class, čímž se vyrovnal mistru světa kubatury 500 ccm z let 1976 a 1977.

Barry Sheene byl první, daleko před tehdejšími zvyklostmi, který se rozhodl ponechat si číslo #7 na úkor jedničky vyhrazené pro úřadujícího mistra světa. „Mám zájem se prosadit jako číslo 1 v žebříčku, ne v seznamu účastníků ,“ vysvětlil tehdy jasně a zřetelně Sheene. Příběh známý všem dlouholetým motorkářským nadšencům, o něco méně je ale (skutečný) původ „jeho“ čísla 7.

Ve skutečnosti zde ovšem náhody nekončí. Minulý víkend se konal 82. ročník Daytona 200 a právě z „Great American Motorcycle Race “ pochází historie Sheenova čísla 7. Poté, co se stal tento Brit oficiálním jezdcem Suzuki, v roce 1974 kalendář nabídl americký závod 200 mil jako jeho první soutěžní závazek. Po přihlášení byl Barry Sheene překvapen, že #7 je volné. Číslo (nebo spíše „ národní číslo “) jednoho z jeho referenčních jezdců: Mert Mawwill, legenda AMA Grand National, mnohonásobný šampion oficiální série Harley-Davidson, totiž chyběl v tomto ročníku Daytona 200. Sheene se proto tehdy rozhodl se vzít si číslo 7, aby mu vzdal poctu a potom už ho nikdy neopustil.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama