Zongshen Cyclone RX6: s motorem z Nortonu

Čínský motocyklový gigant Zongshen představil cestovně sportovní model Cyclone RX6, který bude poháněný paralelním, kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 650 kubíků od anglické firmy Norton.

Cyclone RX6 je prvotním modelem, který bude poháněný agregátem od Nortonu a je tedy jakýmsi průkopníkem ve spolupráci čínského výrobce s anglickým. Motocykl byl představen v Šanghaji na veletrhu Motor Show. Je také prvním cestovním motocyklem z produkce firmy Zongshen. Na asijském trhu by měl být konkurentem japonskému modelu Yamaha Tracer MT-09.

1 Zongshen Cyclone RX6 (1)1 Zongshen Cyclone RX6 (3)

Srdcem motocyklu je dvouválcový kapalinou chlazený motor, který pohání modely Norton Atlas 650 Nomad a Ranger. Parametry by měl mít stejné, jako v tomto anglickém scrambleru, tedy zdvihový objem 649,5 ccm, maximální výkon 52 kW při 8500 otáčkách a maximální kroutící moment 62 Nm při 7000 otáčkách.

Do výbavy dostane barevný TFT displej s bezdrátovým připojením, abyste si mohli propojit váš chytrý telefon s motocyklem a využít tak dalších možností, jako je přijímání hovorů, zpráv nebo pouštění oblíbené muziky. Proti větru vás bude chránit elektricky stavitelný větrný štít. Do palivové nádrže se vejde 21 litrů paliva.

Podvozek je vybaven komponenty od firmy Kayaba. Sedmnáctipalcová kola jsou obutá na pneumatikách Pirelli, a brzděna jsou brzdiči Nissin spolu s ABS od firmy Bosch. Suchá váha motocyklu je 215 kilogramů, se všemi náplněmi včetně plné palivové nádrže váží 245 kilogramů. Sedlo je ve výšce 820 mm a světlá výška je 170 mm.

Model Cyclone RX6 byl představen ve dvou verzích, silničně cestovní a v enduro verzi s drátěnými koly a s delšími zdvihy. Motocykl se bude zatím prodávat pouze na asijském trhu, ale dá se očekávat, díky spojení s anglickým Nortonem, že si najde cestu i směrem do Evropy. Motor splňující emisní normu Euro5 už totiž má.

2 Zongshen Cyclone RX6 (4)2 Zongshen Cyclone RX6 (5)

Zdroj: MotoRival



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama