URAL hledá řešení, jak obejít protiruská opatření
- Publikovno: 28.4.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ruský výrobce motocyklů URAL čelí další tvrdé ráně. Po finančních potížích, ze kterých se dokázal postavit znovu na nohy, musel nejprve řešit následky koronavirové krize a poslední pomyslnou ránu do hřebíčku jim zasadila celosvětová protiruská opatření. Ačkoliv museli zavřít továrnu, nevzdávají se a hledají řešení, jak vyrábět a prodávat své motocykly i nadále.
Tvrdé sankce, které uvalil téměř celý svět na Rusko, se dotýkají velkého množství firem. Některé z nich ukončili svoji činnost, některé ji jen pozastavili a někteří se snaží najít cestu, jak z toho ven a zúročit svoji práci, kterou svým projektům doposud věnovali. Jednou z nich je i výrobce motocyklů a legendárních sajdkár, URAL. Jejich kořeny sahají až do druhé světové války, kdy v roce 1941 staví své první stroje, které byly určeny pro armádu. V padesátých letech začínají s výrobou pro běžné zákazníky a také se jim daří oslovovat zahraniční klienty.
Bohužel na konci devadesátých let přichází strmý pád a firma světu ohlašuje bankrot. To však nenechává chladným několik nadšenců, kteří se rozhodli oživit tuto věhlasnou značku a pokusili se o její záchranu. Staví na typickém vzhledu motocyklů Ural, avšak postavených z moderních komponent a tento krok se jim rozhodně vyplatil. Z pár motocyklů vyrobených na začátku milénia se dostávají až na roční produkci 2400 strojů, které převážně míří do zahraničí a to i navzdory koronavirové krizi, která je poznamenala zejména po stránce dodávek jednotlivých komponent.
Své motocykly dostávali do zahraničí přes prostředníka, kterým bylo Bělorusko. Tato cesta je nyní pro ně a všechny další ruské firmy, zcela uzavřená. Uvalené sankce na Rusko pro ně znamená mnohamilionové ztráty. Dealeři jim ruší své objednávky, některé země na jejich produkty uvalili absolutní zákaz prodeje, velké množství dodavatelů komponent jim odmítli dodávat další zásoby, a tak jim v tuto chvíli nezbývá nic jiného než pozastavit kompletně celou výrobu.
Nevzdávají se a snaží se najít řešení, jak obejít tyto sankce. Začali stavět novou továrnu v Petropavlovsku v Kazachstánu, kde se budou motocykly kompletně montovat a distribuovat do celého světa. V původní továrně v Irbitu se budou vyrábět rámy a jednotlivé díly kapotáže. Z nové adresy již oslovili své dodavatele komponent a uzavírají s nimi nové smlouvy. Oficiálně by chtěli zahájit svoji činnost v květnu a nejpozději v srpnu začít produkovat první hotové motocykly.
Zdroj: Ride Apart a Ural
- Přidat komentář +
- Publikováno: 28.4.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu.
- včera - MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném
- včera - Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely
- včera - Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra
- 16.4. - Časový program Pirelli Dutch Round
- 16.4. - Místo Petrucciho pojede v Assenu Nicholas Spinelli
Další z rubriky
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly
- 8.3. - Indian FTR 2024: v nových barvách