Test Honda CBF 1000: větší brácha
- Publikovno: 19.2.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po úspěchu polokapotovaného a velice univerzálního modelu CBF600 se japonská značka rozhodla přivést na svět litrovou verzi tohoto motocyklu. Týden strávený za řídítky novinky pak potvrdil správnost jejího rozhodnutí.
Tento typ motocyklu Hondě na evropském trhu trochu chyběl. Popravdě řečeno univerzální stroj pro každodenní použití se silným čtyřválcovým motorem a komfortním posazem zkrátka už dlouhá léta v nabídce neměla. Proto po úspěchu modelu CBF600 se vydala stejnou cestou, jako kdysi Suzuki při zrodu legendárního Banditu 1200. Do podstatně zesíleného podvozku z již zmíněného CBF600 naroubovala litrový motor, jež má původ v poslední generaci supersportovního Firebladu.
Samozřejmě v případě Hondy CBF1000 doznal tento řadový čtyřválec mnoha změn. Jeho výkon byl snížen na 72 kW a přednost dostal spíše tvar křivky točivého momentu, který vrcholí hodnotou 97 N.m při 6500 otáčkách. V kombinaci s krátce odstupňovanou šestistupňovou převodovkou to znamená doslova raketové zrychlení z jakékoliv rychlosti pouhým otočením plynové rukojeti. Ještě, že se tedy můžete v případě tohoto motocyklu spolehnout na tuhý páteřový rám, stabilní podvozek a špičkové brzdy CBS, které lze navíc za příplatek dvaceti tisíc korun mít i antiblokovacím systémem ABS.
Už při prvním usednutí za řídítka Hondy CBF1000 vás dostane skvělá ergonomie ovládání a přehlednost. Přístrojový panel je totiž velmi podobný tomu u CBF600. Zklamáním proto bylo jen o něco horší slícování plastových panelů. Zde však všecny nedostatky japonského stroje končí. Díky možnosti nastavení sedla, plexistítu a řídítek, si na litrovou Hondu zvyknou jezdci téměř všech postav. V neposlední řadě si bude libovat i spolujezdec, který má zásluhou ergonomického umístění stupaček a postranních madel dobrý komfort i na delších jízdách. Proto je CBF1000 velice univerzálním modelem vhodným i na dlouhé vzdálenosti.
Ty umí díky výkonnému motoru překonat s neskonalou lehkostí. Navíc zde vás nebude obtěžovat ani nutnost častých zastávek u čerpacích stanic. Palivová nádrž totiž nabízí dle našich zkušeností dojezd nějakých 230 km na jedno natankování. Vraťme se ale do městského provozu. Zde nás Honda CBF1000 doslova nadchla svou obratností a manévrovatelností i poměrně častých dopravních zácpách. Díky úzkému profilu stroje se navíc lze bez větších problémů proplést i kolonou na pražské jižní spojce. A zde lze tento druh adrenalinového sportu navíc provozovat téměř celodenně.
Technické údaje Honda CBF 1000
Motor
čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Zdvihový objem: 998 cm3
Vrtání x zdvih/kompresní poměr: 75 x 56,5 mm/11,1:1
Největší výkon: 98 k při 8000 1/min
Největší točivý moment: 97 N.m při 6500 1/min
Převodovka: šestistupňová
Sekundární převod: O kroužkovým řetězem
Palivová nádrž: 19 litrů
Nejvyšší rychlost: přes 200 km/h
Podvozek
Zavěšení vpředu: teleskopická vidlice 41 mm
Zavěšení vzadu: centrální jednotka, nastavitelné předpětí pružiny
Přední brzda/průměr: dvoukotoučová/296 mm
Zadní brzda/průměr: kotoučová/240 mm
Pneumatika přední a zadní: 20/70ZR17 a 160/60ZR17
Rozvor kol: 1483 mm
Rozměry a hmotnosti
Výška sedla nad zemí: 780-810 mm
Hmotnost bez náplní: 220 kg
Cena
Základní cena:
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.2.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda
- 7.5. - Třídenní testy MotoE v Barceloně
- 7.5. - MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery
- 6.5. - Časový program GP Francie v Le Mans
- 5.5. - Divoké karty pro Most
- 5.5. - Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix
Další z rubriky
- 2.5. - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- 7.2. - Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou
- 17.1. - Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou