Test vyklápěcí přilby TR-01 značka RSA
- Publikovno: 19.10.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po roce je čas se podělit o zkušenosti s vyklápěcí přilbou TR-01 od značky RSA. Tato lehká helma vyrobená ze směsi umělých vláken se snadným a pevným vyklápěním se ukázala jako dobrá volba pro turistické ježdění.
Značka RSA byla uvedena na český trh v roce 2011, v jejich portfoliu najdete motocyklové oblečení a doplňky. Veškeré designové úpravy a neustálá kontrola kvality jsou prováděny v České republice, při výrobě produktů spolupracuje firma se společnostmi v zahraničí, díky kterým je možné nabízet zboží za odpovídající ceny. Produkty vyráběné pod značkou RSA si získávají stále více příznivců a to hlavně z důvodu výborného poměru cena/kvalita.
Vyklápěcích přileb není na trhu tolik co integrálních, takže výběr modelu na test byl pro nás o něco jednodušší. Model přilby TR-01 má skořepinu ze směsi umělých vláken, díky čemuž má testovaná velikost S hmotnost jen 1550 g. Helma je výborně vyvážená, toto jsem ocenil již první večer při zkoušení doma. Polstrování je dokonale vymyšlené a nevadí při nasazování brýlí a ani po několika hodinách nikde netlačilo. Samozřejmě je také vyjímatelné a vyrobené z antialergického materiálu, po jedné sezóně používání se nijak výrazně nezašpinilo a stále voní jako nové.
Tvar přilby hraje spíš na cestovní notu, bradová část lehce připomíná styl „robocop“. Je samozřejmě o něco větší než klasické integrální helmy, ale mezi „vyklápěčkami“ patří k těm menším a je to znát na aerodynamickém odporu. Hluk uvnitř přilby je ve srovnání s ostatními vyklápěcími helmami v cenové kategorii do pěti tisíc korun slabší, a to bez ohledu na otevřené či zavřené větrací průduchy.
Co se týče větrání, patří TR-01 k průměru. Bradový průduch má sice zvenku mohutný otvor, ale uvnitř se po jeho otevření moc velký průvan neudělá a ve vedru je nutné si pootevřít plexi. Naštěstí odvod horkého vzduchu nahoře kolem lebky je velmi dobrý a když si ve vedru otevřete horní větrání, ihned cítíte, jak vám kolem zpocené hlavy začíná putovat chladivý vzduch. Přilba nepostrádá sluneční clonu, na kterou si zvyknete rychle a po rozjetí na motocyklu je to první věc, kterou uděláte. Stejně jako když si v autě berete pás, prostě automaticky. Za celou sezónu jsem po jiné přilbě, které chybí sluneční clona už ani nezatoužil. Čiré hledí má velmi slušnou antifog úpravu proti mlžení a je i z odolného materiálu. Zatímco moje ostatní přilby po roce obvykle už mají nějaký ten šrám na plexi, zde je zatím bez poskvrny i přes jeden pád ze sedla na zem přímo na plexi.
Upínání přes červené poutko pod bradou je spojeno s přezkou a její otevření je sympaticky intuitivní - zatažením dopředu přezka vyjede. Přijdete na to i napoprvé a stejně snadno by na to přišel i laický zachránce, který by vás vyprošťoval při případné nehodě. Bradová část se zvedá stlačením pojistky na bradě, jde to stejně snadno levou i pravou rukou a stejně tak má výčnělek pro zvedání i plexi. Aretace zvednuté bradové části v horní poloze je pevná a i po českém tankodromu a přes hrboly se vyklápěčka sama nezavře. A to neplatí ani pro daleko dražší modely od renomovaných firem.
Vyklápěcí část má kovový zámek, ale subjektivně nepůsobí tak robustně jako třeba klapačky Schubertu. Nicméně vše funguje stále stejně jako po prvním rozbalení. Bočnice pevné části vystupují poměrně dost dopředu a solidně chrání hlavu ze stran. Méně robustní je uchycení bradového deflektoru, který se občas vycvakne. A to ve chvíli, kdy při zavírání neomaleně vezmete za celou přední část brady a silou přilbu zacvaknete. Když si však dáte pozor a nesáhnete při zaklapávání i přes deflektor, je vše v pořádku.
Když shrnu své zkušenosti po jedné sezóně, kdy přilba dostala zabrat na desítkách nejrůznějších motocyklů, musím tomuto modelu od RSA vyslovit velkou pochvalu. Může se směle zařadit do kategorie nejlepších vyklápěcích helem, na které ztrácí snad jen menší nabídkou barevných variant- ovšem to je jen otázka vkusu. Hlavním trumfem RSA TR-01 je ovšem cena. Perfektní přilba za necelé čtyři tisíce to si opravdu zaslouží pochvalu.
Helmu nám na test zapůjčila firma Anila s.r.o. provozující webový eshop MotoZem.
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL
Hmotnost: 1600g (+/- 50g dle velikosti)
Barva: žlutá, černá matná, bílo-černá
Cena: 3999 Kč vč. DPH
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.10.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec