Alpinestars Tech-Air 5: elektronicky řízená airbagová vesta
- Publikovno: 4.2.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na trhu se již několik let nabízejí kombinézy s airbagem, ale také vesty s trhací šňůrou. Oboje má své výhody i nevýhody. V Alpinestars před pár dny představili zcela nový produkt airbagové vesty, která však v sobě spojuje jen výhody obou výše uvedených airbagů.
V Alpinestars neukázali světu žádnou hot novinku, airbagovou elektronicky řízenou vestu představili už před loňskými prázdninami v Dainese. Tedy abychom však Alpinestars nekřivdili, v Dainese sice vestu Smart Jacket představili, ale zatím si na ni berou jen objednávky a světlo světa ještě produkční model neviděl. Může se tedy klidně stát, že bude vesta Tech-Air 5 první. Dle výrobce by se do prodeje měla dostat už v březnu letošního roku.
Jaká je tedy výhoda této autonomní vesty? Pokud si koupíte kombinézu s integrovaným airbagem, bude vás to stát nemalé peníze a navíc, budete muset jezdit jenom v ní. Výhoda je však v okamžité aktivaci airbagu díky elektronickému řízení. Vesta s trhačkou se aktivuje až v případě, že vyletíte z motocyklu a šňůra vytrhne pojistku. Tady je nevýhoda „pozdější“ aktivace, ale aspoň tu vestu můžete nosit jak samotnou, tak i pod bundou. Autonomní vestu si rovněž můžete obléci téměř pod každou bundu a spuštění airbagu je řízené elektronicky.
Novinka Alpinestars Tech-Air 5 pracuje na stejném principu jako konkurenční Dainese Smart Jacket a stejná je i prodejní cena 699,95 am. dolarů. Rozdíl je však v tom, že vestu Dainese můžete používat i jako samotnou, kdežto Alpinestars musí být vždy pod bundou. Podmínka použití je velmi důležitá, musíte mít mezi bundou a vaším tělem minimálně 4 cm místa, aby se měla vesta kam nafouknout, nebo alespoň mít na kombinéze pružné vklady, které se natáhnout přesně podle potřeby.
Výrobce sice v informacích o produktu neuvádí prodyšnost vesty, ale předpokládáme, že bude vyrobena ze vzdušného materiálu, aby se dala používat i v horkých letních měsících. Vestu Dainese můžete smotat a nezabere vám v kufru příliš mnoho místa, Alpinestars sice tak skladná není, ale na zádech má navíc integrovaný plastový páteřový chránič, kryje vám ramena a horní část paží. Poskytuje prý ochranu jako 18 plastových chráničů páteře, což je o hodně lepší než má Dainese, které udává ochranu jako sedm plastových chráničů páteře a navíc je to jen vesta bez rukávů.
Elektronické řízení je umístěno na zádech a vyhodnocuje informace ze třech gyroskopů a třech akcelerometrů. Aktivace airbagu proběhne až podle určitého výsledného algoritmu. Těch má Alpinestars za deset let testování v MotoGP k dispozici velké množství. Nemusíte mít tedy obavy, že by se vám při náklonu až na kolínko aktivoval airbag. Používání vesty je zcela jednoduché. Oblečete si ji, zapnete zip a pro aktivaci systému stačí připnout jeden magnet.
Airbagová vesta Tech Air 5 se nabíjí přes micro USB a vydržet by měla až 30 hodin. Stav nabití vesty si můžete snadno kontrolovat pomocí aplikace ve vašem telefonu a pomocí bezdrátového propojení telefonu s vestou skrze technologii Bluetooth. Pro srovnání, vesta Dainese uvádí výdrž 26 hodin.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.2.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování
- včera - Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- 12.12. - Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- 12.12. - Test Honda GB350S: retro jednoválec
- 10.12. - Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra
- 10.12. - Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků
Další z rubriky
- 10.12. - Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice
- 8.12. - Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy









