Vyrus Alyen 988: nadpozemský design
- Publikovno: 15.5.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italské sportovní motocykly, bez ohledu na značku, mají odjakživa nadčasový design. To platí i o značce Vyrus, ovšem s jejich novinkou Alyen se posunuli ještě někam dál a to nejen po stránce designu, ale také po té technické. A nikoho z nás ani nepřekvapí, že nadpozemská je také cenovka tohoto motocyklu.
Nápad na tento motocykl vznikl již před devíti lety. Stál za ním Angličan, Adrian Morton, jehož jméno je nyní spojováno s jinou italskou značkou a to MV Agusta. Jeho nápad dále rozpracovali Yutaka Igarashi a Ascanio Rodorigo, celkem majitelům představili 57 různých verzí, jak by mohl finální motocykl vypadat.
Co ponechali stejné, jako u ostatních motocyklů značky Vyrus, je jejich základní stavební kámen. Tím je i zde dvouválcový motor Ducati Superquadro o zdvihovém objemu 1285 ccm usazeného v rámu, který má tvar písmene Omega z řecké abecedy. K rámu jsou z každé strany pomocí šroubů přichycené kyvné vidlice a řízení zajišťuje rejdový čep. Ducati pro Vyrus vyrobila na zakázku dvacet motorů o výkonu 205 koní při 10 500 otáčkách. Je to stejný motor, který pohání superbike Ducati 1299 Panigale. Kromě motoru je vybavili i veškerou elektronikou včetně quickshifteru.
Při návrhu Alyenu bylo pro designéry důležité udržet nízkou váhu stroje a proto při jeho výrobě použili magnesium, které je mnohem lehčí než železo, ale také mnohem křehčí. Proto se při jeho zpracování musí postupovat podle přesně daných technologických postupů a dokážete pak vyrobit díl, který je nejen pevný, ale také má dlouhou životnost. Proto si tyto díly vyrábějí ve Vyrusu výhradně sami. Z hořčíku je tedy vyroben nejen rám a kyvná vidlice, ale i stupačky a řadící páka a mnoho dalších prvků. Díky tomu dokázali ušetřit téměř 30% hmotnosti a tak se ručička na váze zastavila na hodnotě 165 kilogramů.
Kapotáž je vyrobena rovněž z lehkého materiálu a to z karbonu. Veškerá světla včetně ukazatelů změny směru jízdy jsou již vybavena pouze technologií LED. Digitální TFT přístrojová deska je plně barevná a zobrazuje veškeré potřebné informace. Ručně šité sedlo doslova láká k nasednutí a už od pohledu působí příjemným dojmem.
Všechny motocykly značky Vyrus se řídí rejdovým čepem, který se ovládá systémem táhel, tedy až na Alyena. Tady se o řízení stará hydraulika. Z každé strany předního kola vede k řídítkům ocelový kabel, který je utěsněný ve speciálním pouzdru s tekutinou z nanočástic, ten působí jako hydraulický píst. Jak to funguje ve skutečnosti se dá jen velmi těžce odhadnout, navíc, když nevidíte žádné spojení předního kola s řídítky, ale podle techniků z Vyrusu je to naprosto bezpečné a naopak, pokud vám jeden kabel přestane fungovat, ten druhý jej dokáže okamžitě zastoupit a o vše se postará sám.
Zajímavá je také volba tlumičů Öhlins TTX40, které jsou určené pro automobily a fungují na podobném principu jako tlumič řízení. Brzdný systém je vybaven dokonalým závodnickým náčiním, dva 320mm kotouče totiž brzdí třmeny Brembo GP4-RR a zastavují sedmnáctipalcová uhlíková paprsková kola RBX2, které dodala firma Rotobox. Cenu ve Vyrusu nezveřejnili, motocykl bude totiž pouze na zakázku, ale i tak odhadujeme cenu hodně přes 2 milionu korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.5.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem