Reklama

Ducati Streetfighter V2 a Streetfighter V4 SP: pouliční raketa

Ducati vypouští na scénu naprosto nový model, nekapotovaný Streetfighter V4 SP, na jehož zkrocení budete potřebovat notnou dávku odvahy. Pod kapotou totiž ukrývá 208 koní na 196 kilogramů váhy v plné polní. Pro ty méně odvážné je tu Streetfighter V2, ačkoliv i jeho 153 koní výkonu na 200 kilogramů budí respekt.

Přijde mi to jako neuvěřitelný údaj, když se podívám na datum prvního představení modelu Streetfighter. Psal se totiž rok 2008, kdy Ducati na motocyklovou scénu vypustila dvouválcového ďábla s neuvěřitelnými 155 koni výkonu. Tehdy to opravdu bylo opravdu něco „mega“, dnes se usmívám, když čtu tiskovou zprávu, kde se uvádí, že je model Streetfighter V2 se svými 153 koni výkonu jakousi vstupní branou do rodiny těchto nekapotovaných střel. A to co bylo pro nás před těmi 13 lety žihadlem, to nyní nahrazuje Streetfighter V4 SP. Všechny modely budou k dostání u prodejců od ledna příštího roku.

1 Ducati Streetfighter 20221 Ducati Streetfight V2 2022 (4)1 Ducati Streetfighter V4 SP (1)

Pojďme si nejprve představit ten první, pokornější model Streetfighter V2, ačkoliv co se designu týče, jsou si hodně podobné s V4 SP, jen postrádá aerodynamická křidélka, která jsou u tohoto modelu příplatkovým doplňkem, i díky tomu jsou její tvary štíhlejší, uhlazenější a pro mě i líbivější. Přední maska, podsedlový rám, kola i jednostranná kyvná vidlice je však totožná pro oba modely. Veškeré informace se vám budou zobrazovat na 4,3palcovém plně barevném TFT displeji, ke kterému si budete moci přikoupit Ducati Multimedia System pro připojení vašeho mobilního telefonu.

Základem pro vznik Streetfighteru V2 posloužil superbike Panigale V2, poháněný dvouválcovým motorem Superquadro o zdvihovém objemu 955 ccm s výkonem 153 koní při 10 750 otáčkách a točivým momentem 101,4 Nm při 9000 otáčkách. Samozřejmostí zůstává výbava v podobě antihoppingové spojky a obousměrného rychlořazení, které má Ducati jedno z nejlepších na trhu.

1 Ducati Streetfight V2 2022 (3)1 Ducati Streetfight V2 2022 (1)1 Ducati Streetfight V2 2022 (2)

Špičkové je také elektronické vybavení motocyklu, kterému vévodí šestiosá inerciální jednotka spolupracujísí s náklonovým ABS i kontrolou trakce, se systémem proti zvedání předního kola i s třístupňovou motorovou brzdou. ABS nabízí možnost jeho vypnutí na zadním kole a kromě toho si jej můžete nastavit v několika stupních úrovně. Jízdní režimy jsou rovněž stavitelné a na výběr budete mít ze třech módů, Wet, Road a Sport.

Rovněž podvozek má Streetfighter V2 stejný jako Panigale V2, tedy hliníkový monokok, který je zároveň airboxem, drží přední vidlici. Zadní kyvná vidlice je o 16 mm delší a má čep v motoru. Rozložení hmotnosti 200 kilogramů je 52/48% ve prospěch předního kola. Podvozek tvoří plně stavitelné přední 43mm USD vidlice Showa BPF, vzadu je monoshock od Sachse a od stejného výrobce je i tlumič řízení. Brzdný systém tvoří monoblokové třmeny Brembo M4.32 brudící 320 mm kotouče. Sedmnáctipalcová kola jsou obuta na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso IV.

Zatímco Streetfighter V2 je taková mrštná šelmička, to Streetfighter V4 SP je pěkně ostrá šelma, která si svými parametry 208 koní a 123 Nm doslova říká o notný respekt. Srdcem je motor Desmosedici Stradale o zdvihovém objemu 1130 ccm. Streetfighter V4 se bude nabízet ve třech verzích, základní V4, vybavenější S a našlapaná verze SP, což je zkratkou slov Sport Production a poznáte ji okamžitě podle zbarvení pojmenovaného „Winter Test“ v červno-červeno-stříbrných barvách.

Velké množství komponent je u verze SP vyrobeno z karbonu, včetně pětipaprskových kol, palivová nádrž je z broušeného hliníku, baterie je lithium-iontová a i díky tomu se dostali na provozní hmotnost 196 koní (verze S má o tři kilogramy více). Spojka je suchá otevřená antihoppingová STM-EVO SBK, podvozek je semiaktivní od Öhlins Smart EC 2.0. Brzdy Stylema R jsou hodně ostré a hodně kousavé.

1 Ducati Streetfighter V4 SP (4)1 Ducati Streetfighter V4 SP (3)1 Ducati Streetfighter V4 SP (2)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama