Ducati Monster SP: špičkový podvozek a brzdy
- Publikovno: 23.9.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati představuje exkluzivní verzi svého hravého modelu Monster. Označení SP znamená, že se vám do rukou dostane motocykl s kvalitnějším podvozkem, ještě více „kousavými“ brzdami a s nižší váhou.
Nekapotovaná legenda Monster byla vždy zárukou špičkové jízdy, kde o zábavu a velké množství adrenalinu nikdy nebyla nouze. Ostatně i nám se vloni v našem testu moc líbil. Ostatně parametry kapalinou chlazeného dvouválce Testastretta 11° se zdvihovým objemem 937 ccm, jsou jasnou zárukou svižné jízdy. Zkrotit 111 koní a točivý moment 93 newtonmetrů, to už pár zkušeností vyžaduje.
Někomu je však i tohle málo a pro tyhle „šílence“ přichází Ducati s verzí SP. Ta je o dva kilogramy lehčí než základní Monster, který váží 166 kilogramů. No a ještě lepší zážitek z jízdy vám zaručí špičkové komponenty od Öhlinsu, jsou samozřejmě plně stavitelné. Vpředu se můžete se zálibou dívat na zlatou vidlici NIX30 se zdvihem 140 mm, vzadu pracuje tlumič se zdvihem 150 mm. Díky jinému podvozku a vyšším zdvihům, se nám posunula směrem vzhůru i výška sedla a to dokonce o 20 mm na hodnotu 840 mm. S tím se také mění posaz jezdce do sportovnějšího, kdy se více předklání směrem vpřed a ruce tak drží větší váhu.
Kvalitnější a agresivnější jsou i brzdiče. Vpředu dva 320mm kotouče brzdí čtyřpístkové třmeny Brembo Stylema vybavené sintrovanými destičkami. Oproti běžnému Monsteru jsou o půl kilogramu lehčí. Větší stabilitu během jízdy vám zajistí tlumič řízení a také nový jízdní režim Wet, který nahrazuje jízdní režim Urban a je určený přímo na mokrý povrch. I ten, stejně jako ostatní režimy, si můžete upravit a nastavit podle vašich preferencí nebo zkušeností.
Ochuzeni nebudete ani o elektronickou výbavu, která je v případě Monstera SP hodně bohatá. Očekávat tak můžete kromě zmíněných jízdních režimů, náklonové ABS, kontrolu trakce, systém proti zvedání předního kola, launch control i oboustranné rychlořazení. Monster SP má také přední štítek, krytku místa spolujezdce a klasickou baterii nahradila lehčí Lithium-Iontová. Jako třešničku na dort dostanete koncovku výfuku od Termignoni.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.9.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl