Reklama

Ducati 1098 Streetfigter S: silniční hardcore

Italská firma Ducati loni v Miláně zveřejnila první oficiální fotografie motocyklu 1098 Streetfighter. Nyní tento nekapotovaný motocykl přichází do prodeje a většinu z milovníků extrémní jednostopé zábavy už svrbí ruce.

Hned při prvním pohledu na tento nekapírovaný stroj je třeba zmínit design, který vás doslova posadí na zadek. Opravdu už nepřišel na trh tak agresivní motocykl, za kterým se ve městě určitě každý otočí. Pokud vyrazíte na otevřenou silnici, stane se z černě lakovaného stroje pirát silnic, jenž bude trnem v oku nejednomu sportovnímu automobilu.

Motor a podvozek Ducati 1098 Streetfihter S totiž vycházejí ze současného supersportu 1098. Dvouválcovému agregátu bylo jen trochu ubráno na výkonu, ze 160 koní a 122 N.m na současných 155 koní a 119 N.m. To ale není příliš velká ztráta a na agilitě 167 kilogramů těžkého motocyklu (suchá hmotnost) se to určitě nijak záporně nepodepisuje takže zadní 190 milimetrů široká pneumatika bude mít dostatek práce. Také zvukový projev dvouválce je velmi hlasitý a agresivní a dokresluje celkové zaměření motocyklu.

Co se týče ostatních komponentů, najdete tu například ocelový rám, odpružení Öhlins a silné brzdy od společnosti Brembo. Streetfighter disponuje podobně jako okruhová 1098 pro uživatele velmi zajímavým systémem, díky kterému můžete zaznamenat informace z až 3,5 hodin jízdy. K tomu vám stačí jediné, mít USB flash disk na který nahrajete všechna data a doma si je můžete v klidu analyzovat. Proti modelu 1098 je tento „naháč“ vybaven o trochu nižším sedlem, což dává sportovnější pocit při jízdě. Na výběr jsou k dispozici dvě barevná provedení (červená a midnight black) kombinovaná s efektním bronzově lakovaným rámem a desetipaprskovými litými koly.

Cena Ducati 1098 Streetfighter se na českém trhu díky oslabující koruně blíží až nebezpečně půlmilionové hranici, přesto si myslíme, že tento brutální stroji si své zákazníky určitě najde. Kdo by však chtě ušetřit, může sáhnout po méně vybavené základní verzi Streetfighteru, která je o rovných sto tisíc levnější.

streetfighter_02streetfighter_03streetfighter_04streetfighter_05

Technické údaje

Motor: Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se dvěma ventily na válec. Vrtání a zdvih 104 x 64,7 mm, zdvihový objem 1099 cm3, kompresní poměr 12,4 : 1. Největší výkon 155 k při 9500 1/min. Největší točivý moment 119 N.m při 9500 1/min. Elektronické vstřikování Marelli, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly (poměr 1,84:1), sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná suchá spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední plně nastavitelná vidlice Öhlins upside-down, průměr nosníků 43 mm, zadní jednostranná hliníková kyvná vidlice, centrální pružicí a tlumicí jednotka Öhlins, zdvih 127 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 330 mm s radiálně uloženým čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola desetipaprsková litá 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1475 mm, výška sedla nad zemí 840 mm, suchá hmotnost 167 kg.

Základní cena v ČR: 489 000 Kč



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama