Honda CB500 Hornet: ve sportovním stylu
- Publikovno: 5.2.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
O třetí model se rozšíří sršní rodina Hornet. Po úspěšném vtrhnutí s CB750 Horntet na trh s nekapotovanými motocykly, se jeho rodina zvětšila o další dva sourozence, litrový Hornet a nejmladší CB500 Hornet, který si budou moci pořídit i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2. I on se pyšní agresivním designem a vylepšenými aerodynamickými vlastnostmi.
Novinka CB500 Hornet je postavená na základech nekapotované CB500F představené v roce 2013, ale v designu korespondujícím s oběma dalšími Hornety, jak CB750 Hornet, jehož test si můžete přečíst zde, tak s druhou letošní novinkou, CB1000 Hornet s motorem z Firebladea. Agresivní vzhled pětistovky umocňuje nový LED světlomet, který můžete vidět i na další cestovní novince NX500. Celkový vzhled a tvary motocyklu byly navrhovány tak, aby byl Hornet co nejvíce aerodynamický, aby plynule obtékal vzduch kolem svalnaté sedmnáctilitrové palivové nádrže a ostře střižené kapotáže, která v sobě ukrývá boční kanály.
Veškeré informace se zobrazují na novém, pětipalcovém barevném TFT displeji, který je převzatý z modelu CB1000R a můžete si jej bezdrátově propojit s vaším chytrým telefonem. Displej lze přepínat mezi čárovým, kruhovým a jednoduchým zobrazením. Údaje se na něm nastavují pomocí podsvíceného čtyřsměrového ovladače na levém řídítku. Poháněný je kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 471 ccm, který splňuje maximální limity pro řidičské oprávnění kategorie A2, tedy má výkon 35 kW při 8 600 ot/min a maximální točivý moment 43 Nm při 6 500 ot/min. Ve standartní výbavě má nastavitelnou kontrolu trakce.
Podvozek je vybaven komponenty Showa, vpředu je 41mm inverzní vidlice SFF-BP s rozdělenými funkcemi, kdy tlumič s rozdělováním tlaku je umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé. Vzadu je jeden tlumič s pěti úrovněmi nastavení tuhosti. Sedmnáctipalcová pětipaprsková kola z lehké slitiny jsou brzděna dvěma 296mm kotouči s radiálně upevněnými čtyřpístkovými třmeny Nissin, vzadu je jeden 240mm kotouč s jednopístkovým třmenem. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 188 kilogramů a sedlo je ve výšce 785 mm.
Cena modelu zatím nebyla stanovena, dostupný však bude ve třech barevných variantách, matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic, červená Grand Prix Red a bílá perleťová Pearl Himalayas White.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.2.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných
- včera - IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců
- včera - Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě
- včera - Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring?
- včera - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 25.7. - Ivana Ulmanová končí ve vedení Automotodromu Brno, vedla jej více než 18 let
Další z rubriky
- 24.7. - Honda MSX125 Grom 2025: s originálním příslušentvím
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 15.7. - Vespa Primavera RED 2024: s charitativní podporou
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu
- 12.6. - Ducati Scrambler CR24 a RR24: odvážné koncepty