Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Řada CB modelů se rozšiřuje o roadster CB1000F. Jeho design se nechal inspirovat retro stylem a ikonickými modely z minulosti. Srdcem je stejný čtyřválcový motor, jako je v litrovém Hornetu nebo Fireblade, jen je naladěn do pohodovějšího módu. S výkonem 124 koní budete spokojeni i při sportovnějším stylu jízdy.
Označení CB se u značky Honda používá už 65 let. Prvním strojem byl model CB92 Benly z roku 1959 a ještě tentýž rok jste jej mohli vidět na startovním roštu Tourist Trophy. Mezi ostatními sportovními motocykly vynikal svým čistým stylem, sportovní ergonomií, svižným motorem s výrazným zvukem a skvělou ovladatelností.
Se stejnými vlastnostmi se budete moci setkat i u novinky CB1000F, která čerpá inspiraci u svého předchůdce CB750F z osmdesátých let minulého století, ikonického motocyklu, se kterým Freddie Spencer dosáhl těsného vítězství v americkém šampionátu AMA. Novinka je postavena na platformě CB1000 Hornet, jehož test si můžete přečíst zde. Kromě špičkové výbavy přidává i širší výkonnostní spektrum, a tak si s ním užijete zábavu nejen ve městě, ale i na otevřených silnicích.
Srdcem CB1000F je kapalinou chlazený čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1000 ccm, který prošel řadou úprav, jejichž cílem bylo dosáhnout podstatné změny charakteru tohoto agregátu. Úpravami sání, časování vaček a výfuku se jeho výkon posunul do nižších otáček a dosažitelný je tak v celém jejich rozsahu. Nově má hodnotu 124 k (91 kW) při 9000 ot/min a maximální točivý moment 103 Nm je dosažitelný při 8 000 otáčkách. Úpravy výfukového systému s tříkomorovým tlumičem výfuku ve stylu „megafonu“ dodávají eFku jedinečný zvuk čtyřválce.
Špičková je rovněž elektronická výbava motocyklu, kde její prim hraje šestiosý snímač pro měření setrvačných sil (IMU). Elektronicky řízená škrticí klapka poskytuje tři přednastavené jízdní režimy Standard, Sport a Rain a dva volitelné režimy User. Ve výbavě je rovněž brzdění motorem, systém pro zamezení zvedání předního kola a třístupňovou kontrolu trakce. Veškeré informace se zobrazují na pětipalcovém barevném TFT displeji s možností bezdrátového propojení s chytrým telefonem. Ovládání motocyklu je bezklíčové.
Samotný vzhled motocyklu osmdesátá léta nezapře, s výraznou spojovací linií vedoucí od nádrže přes boční kapotáž a sedlo až na záď. Vedle jednoho kulatého světlometu jsou umístěny dva klaksony a výrazná grafika na nádrži a bočních panelech je inspirována AMA strojem Freddieho Spencera. Lichoběžníkový rám slouží i jako designový prvek a speciálně upravený podsedlový rám umožnil vytvoření prostornějšího sedla.
Podvozek tvoří inverzní 41mm vidlice Showa SFF-BP a zadní tlumič Showa s možností individuálních nastavení a zadním přepákováním Pro-Link. O bezpečné zastavení se postarají čtyřpístové radiální přední brzdové třmeny Nissin, které jsou spojeny s 310mm plovoucími kotouči, vzadu je jednopístek brzdící 240mm kotouč. Sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny jsou obuta do pneumatik 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Model CB1000F bude k dispozici ve třech barevných provedeních, stříbrná metalíza Wolf Silver Metallic s modrým pruhem nebo s šedým pruhem a v černé barvě Graphite Black.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
- 8.10. - Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem
- 6.10. - Yamaha WR125R: enduro pro náctileté
- 1.10. - Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou
- 29.9. - Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách
- 26.9. - Ducati Panigale V4 R 2026: poprvé s technikou z MotoGP