Ducati Multistrada 1260 Enduro: zábava mimo silnice
- Publikovno: 15.10.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tak trochu očekávané, ale stejně příjemně překvapivé je oficiální představení verze Enduro u loňské novinky Multistrada 1260. Zapracovalo se tu hlavně na elektronickém podvozku Skyhook, ale sympatie si získaly i dvě barevná provedení.
Možná tak trochu po vzoru své slabší a starší sestry Multistrady 1200, která pro příznivce off-roadového ježdění představila verzi Enduro, se vytasila i silnější Multistrada 1260 s touto variantou. Dost zásadní změnou prošla ergonometrie podvozku a to hlavně kvůli snazší manévrovatelnosti s motocyklem při nižších rychlostech.
Oproti Multistradě 1200 má systém Ducati Skyhook o 15 mm kratší zdvih a sedlo je ve výšce 860 mm. V porovnání s dvanáctkou je o 10 mm nižší a za příplatek si můžete pořídit ještě nižší, nebo naopak i vyšší sedlo. Kromě sedla jsou nižší i řídítka a také těžiště motocyklu, což z tohoto motocyklu dělá stabilnější a méně vratký stroj. K tomu ještě přispívá dvojice drátěných kol, vpředu je 19-palcové, vzadu je sedmnáctka.
Vylepšený je také digitální displej, má hlavně poupravený design a měl by se snadněji ovládat. Pomocí technologie Bluetooth a Ducati Multimedia System můžete propojit váš chytrý telefon s motocyklem. Kromě běžných věcí jako je přijímání hovorů, zpráv nebo poslouchání vaší oblíbené muziky tu můžete takto ovládat třeba i tempomat nebo ukazatele změny směru jízdy.
Palivová nádrž pojme 30 litrů benzínu a ujedete na ní až 450 kilometrů, k tomu vám rozhodně přispěje i motor Testastretta DVT o zdvihovém objemu 1262 ccm, který táhne už od spodních otáček. Maximální výkon 158 koní nastupuje při 9500 1/min a kroutící výkon 128 Nm v 7500 1/min. Pro zklidnění tohoto divokého stáda tu naštěstí máte i velké množství elektronických asistentů, které vám zajistí, že se vám koníci nesplaší hned u první zatáčky.
Multistrada 1260 Enduro je vybavena šestiosou inerciální řídící jednotkou Bosch, která komunikuje s elektronickým podvozkem, s náklonovým zatáčecím ABS, s kontrolou trakce, ale také třeba s kontrolou přizvedáním předního kola. Poupravený byl elektronický plyn a ve standardu obdržíte i obousměrné rychlořazení nebo asistenta pro rozjíždění do kopců. Novinku si můžete pořídit ve dvou barevných varianách, v červeno-černé nebo v pískově černé barvě.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.10.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery