Reklama

Ducati MotoE: 150 koní a 140 newtonmetrů

V příštím roce nahradí v šampionátu třídy MotoE italská značka italskou značku. Současná Energica bude nahrazena stroji od Ducati. Na vývoji tohoto stroje museli v Bologni notně zapracovat, nemají totiž žádné zkušenosti s elektromotocykly. Úkol to nebyl lehký, ale evidentně se s ním dobře poprali.

Zkušeného výrobce elektrických motocyklů Energica nahradí na startovním roštu Ducati. Oproti Moto2, kde jsou povinné pouze jednotné motory, je ve třídě MotoE povinnost mít rovnou celý motocykl. Pro Ducati to znamená vyrobit minimálně 18 stejných motocyklů, aby pokryla celý startovní rošt.

1 Ducati MotoE (24)1 Ducati MotoE (4)1 Ducati MotoE (1)

Je škoda, že Dorna stále trvá na jednotném dodavateli kompletních motocyklů pro celou třídu MotoE. Tahle kategorie strojů se v poslední době hodně rozvíjí a rozhodně by stálo za to sledovat, jak se perou konkurenční stroje na závodní trati. Tedy alespoň z pohledu diváka by to bylo mnohem atraktivnější, ale zřejmě jsou zájmy Dorny někde jinde.

Ducati před pár dny představila závodní elektromotocykl MotoE, na kterém se plně podílelo sportovní oddělení Ducati Corse a designové studio Centro Stile Ducati. Motocykl o váze 225 kilogramů se bude pyšnit výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 140 Nm. Maximální rychlost by měla být 275 km/h. Testovací jezdec Ducati, Michele Pirro, potvrdil, že MotoE dokáže vyvinout takové zrychlení při výjezdech ze zatáček, které je srovnatelné se závodními speciály MotoGP.

Battery-pack je složen z 1152 válcových baterií typu 21700, které při plném nabití poskytují napětí až 800 voltů. Jeho kapacita je 18 kWh a váží 110 kilogramů, tedy polovinu váhy celého motocyklu. Oproti běžně dostupným elektromotocyklům, je tento battery-pack uložen v karbonovém obalu a tvarován, aby byl co nejvíce aerodynamický a také aby co nejvíce připomínal běžný sportovní motocykl. Integrovaná 20kW nabíječka je umístěna v zádi stroje, na 80% se dobije za 45 minut.

Samotný střídač je umístěn pod sedlem a váží 5 kilogramů. Motor váží 21 kilogramů a jeho maximální otáčky jsou 18 000. Pro jejich chlazení je vyvinut speciální dvojitý kapalinový chladící okruh, jeden chladí motor a druhý baterky, které se při extrémní zátěži také velmi rychle rozpalují. Samozřejmostí je také elektronická výbava, těšit se tak můžete na kontrolu trakce, slide control, jízdní mapy, elektronický plyn nebo třeba systém proti zvedání předního kola.

1 Ducati MotoE (3)1 Ducati MotoE (7)1 Ducati MotoE (23)

U podvozku je základem battery-pack, který je jeho nosnou částí a k němu je přišroubovaný přední monokokový rám z hliníku, vážící pouhých 3,7 kilogramu. Kyvná vidlice je rovněž z hliníku, váží 4,8 kilogramu a podobá se těm, které jsou u závodních speciálů MotoGP. Podsedlový rám je vyroben z karbonu. O tlumení se postará Öhlins, vpředu je 43 mm vidlice NPX 25/30, vzadu je jeden TTX36.

Ostré brzdy dodal Brembo, přední 338,5 mm kotouče brzdí čtyřpístkové monobloky GP4RR M4 32/36 ovládané radiální pumpou PR19/18. Zadní 220 m kotouč má speciální brzdu umístěnou na levém řídítku. Ducati říká, že má tento motocykl již ze 75% hotový a v příštím roce se na něj můžeme těšit na závodním poli.

1 Ducati MotoE (5)1 Ducati MotoE (6)1 Ducati MotoE (2)1 Ducati MotoE (8)1 Ducati MotoE (9)1 Ducati MotoE (10)1 Ducati MotoE (11)1 Ducati MotoE (14)1 Ducati MotoE (15)1 Ducati MotoE (16)1 Ducati MotoE (17)1 Ducati MotoE (18)1 Ducati MotoE (19)1 Ducati MotoE (20)1 Ducati MotoE (21)1 Ducati MotoE (22)1 Ducati MotoE (12)1 Ducati MotoE (13)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama