Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Atény jsou jedním z nejstarších měst světa, první zmínky o něm sahají až do roku 3200 př. n. l. Dnes je to moderní a rušné město s významnými archeologickými památkami, ta nejproslulejší a nejznámější je Akropolis. Opevněné skalní návrší s antickými chrámy, kdy ten největší, Parthenón, je zasvěcen bohyni Aténě. Atény, to je však i moře, hory a klikaté silnice, přímo stvořené pro motorkáře.
Harley-Davidson v Aténách před pár dny znovu otevřel své oficiální zastoupení a pro stávající i budoucí zákazníky tu přistavil Demo truck Harley on Tour se všemi jejich modely. Celý víkend tak měli jedinečnou možnost vyzkoušet si ikonické americké stroje a rozhodnout se, který je pro ně ten pravý. Znovuotevření prodejny v Aténách bylo důležitým milníkem pro značku Harley-Davidson, dlouhou dobu totiž neměly v hlavním městě Řecka své zastoupení. Nový showroom je postavený v americkém stylu, je prostorný, vzdušný a kromě motocyklů si tu můžete pořídit i velké množství doplňků, ať už pro vás nebo pro váš stroj. Součástí showroomu je také malá kavárnička V-Twin Café, kde si můžete pochutnat na kvalitní zrnkové kávě a k tomu si dát i domácí zákusek.
Součástí této Demo akce byla také mezinárodní novinářská jízda po okolí Atén, kde nás místní „Harlejáři“ povozili po jejich nejoblíbenějších trasách. Stejně jako zákazníci, i my jsme si mohli vzít motocykl dle našich představ a přání. Po cestě jsme si mezi s sebou modely měnili, a tak každý z nás vyzkoušel stroj jaký chtěl. Mým prvním parťákem byl Low Rider ST s vidlicemi od značky Öhlins a s širšími řídítky. Sáhla jsem po něm bez přemýšlení, už jsme spolu pár stovek kilometrů najeli, ostatně jeho test si můžete přečíst zde, a věděla jsem, že to bude dobrá volba na cestu z města a první úsek, který vedl přes menší pohoří, malými vesničkami a dolů k moři. Přední vidle velmi dobře fungovaly, motocykl se mnohem snáz vedl a celkově jsem měla příjemný pocit z jízdy. Jeden úsek byl dost rozbitý, ale Low Rider si s ním poradil jako zkušený mazák.
Po obědě na mě zbyl Fat Boy. Na pohled krásná motorka s dlouhým rozvorem a širší zadní gumou. Ideální stroj na brouzdání podél pobřeží, ne však do zatáček, z nichž valná většina byly „vracáky“. Ustáli jsme to se ctí, jen Fat Boy je zkrátka chlapská mašina. Já jsem na ní byla malá a když jsem potřebovala dát řídítka do plného rejdu, nestačila mi na to ruka. Ani mi nevadilo, vyměnit jej za další model.
S radostí sahám po krasavci jménem Street Glide. I s tímhle mastodontem jsem pár stovek kilometrů najezdila už dříve. Měli jsme jej v redakci na test a kdo by mu odolal, když tam tak osaměle stál. Street Glide vypadá na první pohled dost mohutně, ten dojem dělá hlavně jeho vykrojená kapotáž Batwing, která se natáčí spolu s řídítky, ale tohle je přesně ten případ, kdy zdání klame. Do zatáček se vede lehce, nemusíte nijak tlačit do řídítka a dobře se s ním manipuluje i při pomalé jízdě. Z reproduktorů si pouštím rockovou muziku a na tváři se mi usazuje spokojený výraz, ten mi vydržel až zpátky do dealerství HD.
Druhý den ráno nás probouzí blankytně modrá obloha, jako by tušila, že nás čeká jedinečná cesta podél pobřeží Egejského moře. Cílová destinace byl Poseidonův chrám na mysu Sounion. Patří mezi jeden z nejvýznamnějších chrámů, první zmínky o svatyni jsou až z 11. stolení př. n. l. Samotný chrám byl postaven až kolem roku 700 př. n. l. a jeho kúrosi, volně stojící řecké sochy mladých mužů, pocházejí z doby přibližně o sto roků později.
Na tuhle trasu sahám po Pan America 1250 ST, letos jsem ji měla na test, a tak vím, že svezení v jejím sedle bude bezchybné. Táhlé dlouhé zatáčky, to je přesně její styl. Verze ST je určena výhradně pro jízdu na silnici, je mnohem živější než základní verze Pan America 1250, se kterou se můžete pustit i na šotolinovou cestu. Rozdíl mezi nimi je citelně znát. Během jízdy jsem si totiž ST vyměnila za základní model a citelně mi tam chyběla ta jeho živelnost a hravost. Přitom mají obě stejný motor, jen je poněkud odlišněji naladěný a liší se i v podvozku. Člověk by řekl, jsou to drobnosti, ale když si přesednete z jedné na druhou, je to dost znát.
U chrámu Poseidóna si beru do rukou Sportster S, testovala jsem jej před pár lety a věděla jsem, že i tenhle sporťák s perfektním podvozkem a s dvouválcem Revolution Max bude to pravé do rychlých zatáček. Lehce si jej přehazuji z jedné strany na druhou a užívám si jeho mohutný zátah po přidání plynu. Tohle vás nikdy nepřestane bavit. Naši řečtí průvodci mají co dělat, aby nás dokázali zkrotit, vždyť tohle je ideální motorkářský den. Sluníčko, blankytně modrá obloha, slaně vonící moře, klikatá silnice podél pobřeží s táhlými zatáčkami a hladkým asfaltem, skvělá parta motorkářů a motocykly Harley-Davidson. Antio, Elláda!
Foto: Harley-Davidson
Video: Michal Hamšík, MotoRoute.cz
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson
- 15.10. - Vespa koncept store Miláno: The Empty Space
- 12.9. - Honda Fest 2025: z Frymburku až do Mariazell
- 1.9. - European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 2-7.9.2025
- 21.8. - Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar
- 9.7. - BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works


















