Reklama

Indian Challenger RR: závodní bagger

Když se řekne okruhové závodění, každý z nás na startovním roštu vidí Ducati Panigale, Hondu Fireblade, Yamaha R1 anebo jakýkoliv jiný supersport. Ale když vám řekneme, že někdo na okruhu závodí s cruiserem a ještě v tom pořádá šampionát, tak už si nejspíš většina z vás klepe na hlavu.

Onen zmíněný šampionát se jmenuje King of the Baggers, koná se od roku 2020 a jezdí se v Americe. Není se tedy čemu divit, že proti sobě v něm stojí dva konkurenční baggery od dvou nejvýznamnějších amerických výrobců, Harley-Davidson a Indian Motorcycle. Tu loňskou ovládl Tyler O´Hara, který sedlal model Indian Challenger RR, vycházející z původního modelu Challenger.

1 Indian Challenger RR (11)1 Indian Challenger RR (10)1 Indian Challenger RR (12)

Ačkoliv tento pilot jezdí v šampionátu pod startovním číslem 1, jeho původní startovní číslo bylo 29 a přesně tolik se postaví a dá do prodeje závodních speciálů Indian Challenger RR. Motocykl nebude mít silniční homologaci a převážně si jej budou pořizovat majitelé do svých sbírek, ale výrobce věří, že se z některým z nich potká i na zmíněném šampionátu, kterých se letos pojede už na 7 místech v celkem 14 kolech.

1 Indian Challenger RR (2)1 Indian Challenger RR (4)1 Indian Challenger RR (7)

Pokud se vám líbí a chtěli byste si jej pořídit budete se muset vydat za hranice našeho státu. Tahle limitovaná edice se totiž bude nabízet kromě Ameriky jen na šesti dalších světových trzích. Nám nejblíže je Německo nebo Francie. Pořídit si jej budete moci i v Anglii, Japonsku, Austrálii a překvapivě na Novém Zélandu. Tak jako bude jedinečný tento motocykl, jedinečná je i jeho cena, 92 229 amerických dolarů, což je více než 2 miliony korun.

Za tuhle cenu však dostanete exkluzivní, ručně stavěný závodní speciál, který doma jen tak někdo nemá. Ostatně závodních cruiserů asi opravdu moc na světě není. Challenger RR je stejně jako původní O´Harův stroj stavěn v dílně značky S&S a má se jednat o jeho přesnou repliku. Velké množství dílů je vyrobeno právě v této dílně a u některých byl také použit lehký karbon.

1 Indian Challenger RR (3)1 Indian Challenger RR (5)1 Indian Challenger RR (6)

Srdcem tohoto závodního baggeru je kapalinou chlazený velkoobjemový dvouválcový motor do V s úhlem válců 60° o zdvihovém objemu 1834 ccm s výkonem přesahujícím 170 koní a točivý momentem přes 200 newtonmetrů. Maximální rychlost je za hranicí rychlosti 280 km/h. Sedmnáctipalcová kola jsou obuta do závodních hladkých pneumatik značky Dunlop a jsou brzděna monobloky M4 od značky Brembo zakusující se do 330 mm kotoučů. Podvozek dodala firma Öhlins, vpředu jsou vidle FGR250, vzadu vyztužená kyvná vidlice s tlumičem TTX.

1 Indian Challenger RR (1)1 Indian Challenger RR (8)1 Indian Challenger RR (9)

Zdroj: Indian Motorcycle



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama