Honda VT 1300 CX: sériová stavba
- Publikovno: 3.8.2010
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Seznamte se prosím! Je mírně extravagantní, ráda se předvádí a je celkově tak trochu „jiná“. Ale není se třeba čeho bát, pořád má v sobě tu známou dávku slušnosti se značkou Honda.
Výběr cruiserů je dnes opravdu pestrý. Každá světoznámá značka nabízí nějakou zajímavost z této kategorie biků. Honda se prozatím držela decentněji vzadu, letos ale s modelem VT 1300 CX povystrčila růžky.
Jak udělat ze sériovky stroj s nádechem přestavby? Vezmete dlouhozdvihový motor V2 o objemu 1300 ccm, na dvojitý ocelový rám posadíte protáhlou kapkovitou nádrž a vše umocníte úctyhodným rozvorem 1805 mm. To vše ještě dokrášlíte decentně protaženými řídítky, úzkým a jednoduchým chromovaným světlometem a zadní 18 palcovou pneumatikou o šířce 200 mm. Zjistili jsme, že 1,3 litru je pro tohoto dlouhána celkem dostačující objem, v nízkých a středních otáčkách je záběr naprosto excelentní. Když k tomu připočteme ještě dva vyvažovací hřídele a tři ventily na válec, tak odpustíme i mírnou ztrátu dechu ve vyšších otáčkách. Ale kdo by se zaobíral vysokými otáčkami u stroje, který vás právě okouzlí plynulým a silným záběrem odspoda. Kupodivu i zvuková kulisa je odpovídající a je to tak trochu překvápko u japonské sériové produkce.
Trocha citu je třeba vložit do ovládání stroje. Dlouhý rozvor si občas řekne o mírně delší poloměr točení, obzvláště při pomalejší jízdě a vyhýbacích manévrech musíte myslet pár vteřin dopředu co provedete. Je to ovšem o zvyku, a nemůžete od cruiseru očekávat vlastnosti supersportu. Jízda v přecpaných ulicích velkoměsta určitě nebude to pravé pro VT 1300 CX. Brzdový systém v kombinaci s ABS se opravdu snaží zpomalit tohoto víc než tři metráky těžkého „drobečka“, ale doporučuji opět dříve přemýšlet.
Když si tedy odmyslíme některé nevychytané momentky nelahodící oku, jako plno pochromovaným plastů a ne moc zdařilé vedení trubek brzdového systému, tak výsledný dojem může nadchnout jezdce co hledá trochu extravagance se zajímavým vzhledem a k tomu ještě spolehlivě táhnoucí motor a bezpečný brzdový systém s možností ABS. V barevném provedení bychom se přiklonili k švestkově modré metalíze.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec 52° se třemi ventily na válec. Vrtání a zdvih 89,5 x 104,3 mm, zdvihový objem 1312 ccm, kompresní poměr 9,2:1. Největší výkon 58 k (42,5 kW) při 4250 1/min, největší točivý moment 107 N.m při 2250 1/min. Elektronické vstřikování , tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanovým hřídelem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý ocelový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 45 mm, zadní centrální pružící jednotka s nastavitelným předpětím a tahovým útlumem. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 336 mm se třípístkovým plovoucím třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 296 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá hliníková 18“. Pneumatiky 90/90 R21 vpředu a 200/50-18 vzadu. Rozvor 1805 mm, výška sedla nad zemí 680 mm, provozní hmotnost 311 kg. Objem palivové nádrže 12,8 l.
Základní cena: 349 900 Kč (369 900 Kč s ABS)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.8.2010
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Suverénním vítězem Bulega před Toprakem
- včera - Sobotním vítězem Stefano Manzi, 19. Vostatek
- včera - Vítězem v Cremoně Ponziani, 13. Ouředníčková
- včera - Vítězem Superpole v Cremoně Nicolo Bulega
- 2.5. - WSBK - Cremona: Zatím je nejrychlejším lídr šampionátu Bulega
- 2.5. - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
Další z rubriky
- 2.5. - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- 7.2. - Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou
- 17.1. - Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou