Reklama

Ducati XDiavel: první italský cruiser

Cruisery, kategorie, kde nikdy Ducati ani nezabrousila, ale proč to nezkusit, když mají motocykl, který má k tomuto segmentu tak blízko?

Řeč je o prazvláštním motocyklu Ducati Diavel, který dělí motorkáře na dva tábory, jeden, kterému se vůbec nelíbí a druhý, který je z něj doslova uchvácen. Já patřila do toho prvního, avšak po prvních ujetých metrech v jeho sedle jsem během mžiku přeskočila do skupiny druhé. Však také z našeho testu vyšel velmi dobře.

Novinka XDiavel vychází z klasického Diavelu, ovšem pro jízdu je pohodlnější, posaz jezdce je uvolněný a to hlavně díky stupačkám, které jsou usazeny vpředu a spolu s řídítky a výškou sedla si je můžete nastavovat do různých pozic, jak to nejlépe vyhovuje vašemu jízdnímu stylu. Nabízí se vám tu až šedesát možných pozic usazení, čtyři různé pozice uchycení stupaček, zvolit si můžete mezi třemi druhý řídítek a pěti sedly.

Před nedávnem jsme vám přinesli video, ve kterém hrálo hlavní roli tajemné X, nyní už víme, že byla řeč o novém italském křižníku, který má pohon zadního kola řemenem a hlavní roli tu hrají čisté linie a jemný futuristický design, kde hraje hlavní roli zvláštní přední světlomet s LED technologií. Zmizely i veškeré hadice kolem motoru, chladící medium je vedeno kanály uvnitř v motoru. Pokud byste si rádi pořídili ještě vymazlenější XDiavel, má pro vás Ducati připravenou druhou verzi s označením S, která je vyšperkovaná dalšími designovými doplňky.

Cruiser XDiavel dosahuje maximální točivý moment 128 N.m při 5 000 1/min a oproti standardnímu Diavelu má vyšší kroutící moment v nižších i středních otáčkách. Motocykl pohání motor s variabilním časováním ventilů o zdvihovém objemu 1262 ccm a výkonem 156 koní. Ovšem to, že tu hovoříme o cruiserovi, neznamená, že by to byl líný pouštní koráb. Naopak, díky novému elektronickému pomocníku Ducati Power Launch (DPL), dokáže přenést veškerou energii směrem dolů k silnici a může dosáhnout maximální akcelerace rovnou z místa. Však také letmo uložené zadní kolo je masivní 240ka a tak pokud budete chtít zamachrovat a ohromit některé kamarády rychlým odpichem z místa, máte k tomu veškeré vybavení.

Tak tedy konečně známe obě stěžejní překvapení a dva segmenty, ve kterých nikdy Ducati nefigurovala. První z nich byla Ducati Multistrada 1200 Enduro a druhý je kategorie cruiser. Tedy já osobně tipovala, že vyrukují se skútrem, ale kdo ví, třeba se dočkám příští rok.

1 Ducati XDiavel201 Ducati XDiavel221 Ducati XDiavel231 Ducati XDiavel241 Ducati XDiavel151 Ducati XDiavel041 Ducati XDiavel161 Ducati XDiavel171 Ducati XDiavel181 Ducati XDiavel191 Ducati XDiavel141 Ducati XDiavel131 Ducati XDiavel121 Ducati XDiavel111 Ducati XDiavel101 Ducati XDiavel091 Ducati XDiavel081 Ducati XDiavel071 Ducati XDiavel061 Ducati XDiavel051 Ducati XDiavel031 Ducati XDiavel021 Ducati XDiavel011 Ducati XDiavel251 Ducati XDiavel26



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama