Reklama

BMW 1.8 CSL Art Bike: inspirováno legendárním vozem 3.0 CSL

Na BMW Motorrad Days v Berlíně byla představena jedinečná přestavba BMW 1.8 CSL Art Bike, která pochází z dílny českých designérů Funk soul Motor Works Brno a byla inspirována vozem BMW 3.0 CSL ze série Art Car. Stavba je postavená na cruiseru R 18 poháněného dvouválcovým motorem Big Boxem o zdvihovém objemu 1802 ccm.

Motocykl BMW R 18 je od jeho počátku předurčen k úpravám, individualizacím a přestavbám. Díky tomu vznikly jedinečná díla jako je R 18 Dragster od Roland Sands, Blechmann R 18 od Bernharda Naumanna nebo Spirit of Passion od Kingston Custom. Zahanbit se nenechali ani čeští customeři a z jejich rukou pochází stavba Henne Tribute.

1 BMW 1.8 CSL Art Bike (11)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (9)

Vlastní styl si našla již druhá přestavba české společnosti Funk Soul Motor Works Brno, která vznikla ve spolupráci s BMW Motorrad Česká republika a dostala název BMW 1.8 CSL Art Bike. Tým z Funk Soul Motor Works Brno je fanouškem závodních strojů, a to nejen na dvou kolech. Momentálně se tu specializují i na výrobu speciálních dílů pro historická vozidla. „Z historie legendárních závodních vozů od BMW se nám vždy nejvíce líbilo dvoudveřové BMW 3.0 CSL. Asi před osmi lety jsme postavili motocykl BMW 1.0 CSL jako poctu tomuto legendárnímu závodnímu vozu. Motocykl měl obrovský úspěch a vyhrál mnoho cen na soutěžních výstavách. Tentokrát jsme se rozhodli k této myšlence vrátit, ale inspirovali jsme se ještě větším unikátem – BMW Art Car z roku 1975,“ říká Ondřej Hrůza, vedoucí projektu ve společnosti Funk Soul Motor Works Brno.

Právě v tomto roce vznikl z iniciativy francouzského automobilového závodníka a milovníka umění Hervého Poulaina a zakladatele BMW Motorsport Jochena Neerpasche ve spolupráci s umělcem Alexanderem Calderem první BMW Art Car postavený na základě BMW 3.0 CSL. Od té doby BMW umělecky ztvárnilo automobily 19 významných umělců z celého světa, kteří se velmi liší svými uměleckými výpověďmi a odrážejí kulturní a historický vývoj umění, designu a techniky.

1 BMW 1.8 CSL Art Bike (10)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (8)

Kompletní úprava motocyklu si vyžádala mnoho změn. Nicméně podvozek, rám včetně zadní kyvné vidlice, motor a jeho funkční komponenty zůstaly na základě přání BMW beze změn. Všechny ostatní komponenty jsou ručně vyrobené společností FSB Motor Works Brno a dalšími subdodavateli. Výfukový systém byl výrazně zkrácen a upraven (RP Exhaust) a přepákování bylo kompletně vyrobeno, stejně jako zadní držák SPZ se světly a směrovkami, který lze v případě jízdy na okruhu jednoduše odmontovat.

Cílem bylo, aby vše působilo jako monokok, který je v tomto případě rozdělen na dvě části z důvodu jednodušší montáže a demontáže. Tento monokok má unikátní vícebarevné lakování spolu s číslem „100“, odkazujícím na jubilejní výročí značky BMW Motorrad. Jelikož se jedná o motocykl připravený nejen na výstavu, ale je vhodný i pro používání jako závodní speciál, nechybí ani frézované duální rychlotankovací hrdlo nádrže.

1 BMW 1.8 CSL Art Bike (7)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (5)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (2)

Na této stavbě se rovněž podílely tyto firmy:
Grafické návrhy – Roman Šimčík
Lakování – Airbrush Studio Petr Pokorný
Speciální nástřiky a komaxit – Dobos Troubsko
Sedlo – Milita Seats
Speciální CNC frézované díly – Strapina Racing

1 BMW 1.8 CSL Art Bike (1)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (3)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (4)1 BMW 1.8 CSL Art Bike (6)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama