Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na portugalském závodním okruhu Portimão jsem měl možnost otestovat zcela nový sportovní tříválec čínské značky CFMOTO. Musím se přiznat, že jsem si jízdu v sedle 675 SR-R náramně užíval. Nejen díky jeho lehkosti, ale také obratnosti, se kterou byl průjezd zatáčkou hladký, rychlý a neskutečně zábavný.
Jestli nějaký značka zažívá pořádný vzestup, tak je to rozhodně čínské CFMOTO. Jejich počet prodaných motocyklů raketově stoupá a stejným tempem se u nich objevují i nové modely, jako na podzim představené dva tříválce, nekapotovaný 675 NK a supersport 675 SR-R. Ten mě na první pohled zaujal díky jeho aerodynamickým tvarům s ostrými liniemi. Při návrhu designu se počítalo i s variantou, že se s tímto motocyklem bude jezdit na okruhu, a tak jej vybavili prvky kapotáže zvyšující přítlak na přední kolo a zároveň kapotáž usměrňuje proud vzduchu směrem k brzdám pro jejich lepší chlazení.
Sportovní vzhled umocňuje i krátká zadní část mířící směrem vzhůru, výfuk umístěný pod motocyklem, který zároveň snižuje i jeho těžiště a sportovní dělená řídítka. Veškeré informace se vám zobrazují na pětibarevném displeji doplněným o funkci stopek pro záznam jednotlivých kol. Propojit jej můžete s vaším telefonem. Ačkoliv v Portugalsku svítilo ostré slunce, displej se nelesknul a veškeré informace byly stále čitelné. Díky komunikační jednotce T-Box je zajištěn přenos dat do mobilní aplikace CFMOTO Ride a zde si pak můžete detailně prozkoumat kde jste jezdili, ujetou vzdálenost, dobu jízdy, průměrnou rychlost, maximální rychlost a další data. Přes WIFI připojení můžete upgradovat i firmware motocyklu. Pokud potřebujete po cestě dobít telefon, motocykl je vybaven USB-A i USB-C portem.
Zcela novým prvkem, který si vyvinuli sami v CFMOTO je kapalinou chlazený tříválec o zdvihovém objemu 675 ccm. Ten nevznikl jen tak dílem náhody, ale je postavený na základech dvouválcového motoru o zdvihovém objemu 450 mm. V podstatě tento osvědčený motor, který byste mohli znát z modelů 450SR a 450NK, rozšířili o jeden válec. Výkon je naladěný na 90 koní dosažitelný v 11 000 otáčkách, maximální točivý moment 68 Nm nastupuje při 8250 otáčkách. Převodovka má šest rychlostních stupňů a samozřejmostí je i antihopingová spojka. Rychlořazení tu funguje jen směrem nahoru.
Sportovní 675 SR-R jsme vyzkoušeli rovnou na závodní trati Portimão, kde se ještě nedávno jezdila i F1. Trať je to krásná a široká, ale musím se přiznat, že je dost těžká a setkáte se tu s několika slepými horizonty. Musel jsem si zvykat nejen na novou motorku, ale i na pro mě novou, 4,65 km dlouhou a technicky náročnou trať. Ale co musím pochválit, hned od samého začátku všechno fungovalo překvapivě dobře. Tříválec je nejzábavnější, když se přiblížíte až k maximálním 11 tisícům otáček. Je opravdu elastický, s možností využití širokého spektra otáček. Nijak vás nevytrestá, ani když vám klesnou otáčky dolů nebo budete mít v daný moment zařazenou vyšší rychlost.
Rychlořazení nahoru funguje velmi dobře a líbil se mi pěkný zvuk z koncovky výfuku. Dalším důležitým faktorem je podvozek Kayaba, který je stavitelný. Neměl jsem čas si s jeho nastavením pohrát, ale i přes to jsem se na jeho limit ani jednou nedostal. V důležitých chvílích mě vždy podržel. Nesmím opomenout ani brzdy. CFMOTO využívá brzdiče značky J. Juan, ale přiznám se, že jsem skrytě doufal, že u tohoto motocyklu s okruhovými ambicemi použijí alespoň Bremba. Naštěstí, a k mému překvapení, J. Juany fungují dobře. Snadno se dávkují a jejich účinnost je výborná. Na okruhu během dvaceti minutových stintů vůbec nevadly a podíl na tom má určitě i náporové chlazení brzd.
Motocykl je vybaven i kontrolou trakce a náklonovým ABS, to se občas chová poněkud nevypočitatelně. Ne, že by vám dovolilo stroj přebrzdit, ale někdy se rozhodne zasáhnout vám do brzdného manévru a připraví vám dramatické okamžiky. ABS není možné zcela vypnout, ale naštěstí k tomu dochází jen v opravdu mezních situacích, při běžné jízdě všechno funguje dobře. Myslím si, že však tento problém vyřeší CFMOTO upgradem firmware řídící jednotky ABS nebo přesnějším nastavením systému.
Díky nízké váze se stroj skvěle vodí a překlápí ze strany na stranu. To, jak vletíte v Portimão do poslední zatáčky po koleni slepým horizontem k cílové zatáčce na maximálně roztočenou pětku, to zvedne tep naprosto každému a přál bych vám to s tímhle tříválcem, vážícím 195 kilogramů, zažít. CFMOTO se s tímto motocyklem posunuli zase o stupeň výše. Dobrou zpětnou vazbu jsem měl jak od podvozku, tak od brzd. Rozhodně bude 675 SR-R dobrou volbou jako první motorka, se kterou okusíte okruhové ježdění, ale i na zábavné odpolední svezení s partou vašich přátel.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec, DOHC. Vrtání a zdvih 72 x 55,2 mm, kompresní poměr: 11,5:1 zdvihový objem 675 ccm. Největší výkon 66 kW (90 k) při 11 000 ot/min, největší točivý moment 68 Nm při 8250 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, podvozek KYB, přední plně stavitelná 41 mm USD vidlice, zdvih 130 mm, zadní monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové J. Juan, vpředu jednoduchá o průměru 300 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Kola paprsková. Pneumatiky 120/70 R17 vpředu a 180/55 R17 vzadu. Rozvor 11400 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, světlá výška 140 mm, provozní hmotnost 195 kg. Objem palivové nádrže 15 litrů.
Barevné provedení: šedá Aerolite Grey, bílá Nebula White
Základní cena včetně DPH: 194 990 Kč
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
- dnes - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- včera - Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 29.4. - Aktuální zdravotní stav Bertelleho
- 29.4. - WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey
Další z rubriky
- dnes - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- 7.2. - Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou
- 17.1. - Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou