BMW M 1000 RR 2023: s vylepšenou aerodynamikou
- Publikovno: 20.10.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Supersportovní střela BMW M 1000 RR bude v příštím roce ještě ostřejší. V závodním oddělení zapracovali na její aerodynamice, díky čemuž se zlepšilo proudění vzduchu kolem jezdce a tím se také zvýšila maximální rychlost motocyklu.
Po technické stránce se od poslední verze M 1000 RR letošní model nijak zásadně neliší, úpravy se dotkly hlavně vzhledu. Pro model 2023 byla vyvinuta a v aerodynamickém tunelu testovaná nová kapotáž z nelakovaných uhlíkových kompozitů s vyšším větrným štítkem, který lépe odvádí vzduch kolem jezdce. Nové kapotáže jsou rovněž více odolné v oblasti kolem motoru, který ochrání v případě pádu. Rovněž jsou snadno demontovatelné, aby se mohlo cokoliv rychle upravit nebo vyměnit.
Změnou tvaru prošly také karbonové kryty předního kola M Aero a aerodynamická křidélka, díky kterým nyní může jet motocykl maximální rychlostí 314 km/h, tedy o 8 km/h rychleji než u stávajícího modelu. Při rychlosti 150 km/h je přítlačná síla na přední kolo, jak při jízdě v přímém směru, tak v náklonu, o 1,6 kilogramu větší, tedy 5,7 kilogramu, při rychlosti 300 km/h má hodnotu 22,6 kilogramu, tedy dokonce o 6,3 kilogramu více než u stávajícího modelu.
Model M RR pohání vodou chlazený řadový čtyřválec určený pro závodní účely, zejména pro mistrovství světa superbiků. Stejně jako dříve dosahuje maximálního výkonu 156 kW (212 k) při 14 500 ot/min a maximální točivý moment je 113 Nm při 11 000 ot/min. Maximální otáčky motoru M RR činí 15 100 1/min. Podvozek nového M RR sází na hliníkový mostový rám jako na svůj hlavní nosný prvek, doplněný o obrácenou teleskopickou vidlici a přepracovanou středovou pružinu s kinematikou zavěšení zadního kola Full Floater Pro.
BMW poprvé použilo nasávání vzduchu M Brake Ducts k brzdám u předního kola a tím snižovat jejich teplotu až o 10°C. Karbonová kola jsou rovněž kompletně pozměněná, mají zcela nový design i povrchovou úpravu s vrstvou čirého laku, vše dolaďují pásky na ráfcích kol. Objednat si samozřejmě můžete i kovaná kola.
Jiný tvar má také zadní část motocyklu s kratším držákem značky, sedlo je lehce poupraveno a přikoupit si budete moci balíček M Competition s frézovanými díly, s lehčí kyvnou vidlicí a GPS laptimeru. Na výběr máte ze dvou barevných variant, bílá Lightwite pro palivovou nádrž, boční panely nádrže, kryt airboxu a zadní část, kde cena začíná na částce 870 tisíc korun nebo černá Blackstorm s balíčkem M Competition s cenovkou od 995 tisíc korun.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.10.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - WSBK - Cremona: Zatím je nejrychlejším lídr šampionátu Bulega
- dnes - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
- dnes - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- včera - Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 29.4. - Aktuální zdravotní stav Bertelleho
Další z rubriky
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem