Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Sportovní vzhled je společným prvkem všech motocyklů značky Aprilia bez ohledu na to, jestli se jedná o sportovní motocykl nebo skútr. Novinka SR GT 400 je středněobjemový skútr s výkonem 36 koní, který se hravě proplete městem a díky kvalitnímu podvozku zvládne i prašnou cestu. Velmi slušná je i jeho elektronická výbava zahrnující kontrolu trakce a dvoukanálové ABS.
Designérské centrum Aprilia se při návrhu vzhledu skútru SR GT 400 nechalo inspirovat sportovními motocykly a světem offroadu. Štíhlé a ostře řezané tvary kapotáže připomínají enduro motocykly. Dominantním prvkem je přední LED světlomet, nad kterým je umístěn větrný štít se zúženým tvarem v offroad stylu, lze jen nastavit v pěti polohách v rozsahu 70 mm. Na bocích skútru jsou větrací otvory. Centrální tunel ukrývá 12litrovou palivovou nádrž a vkusně propojuje přední část skútru se štíhlou zadní částí. Zadní světlomet je vkusně integrován do držáku registrační značky. Sportovní vzhled je umocněn speciálně navrženým výfukem s výraznými koncovkami inspirovanými motocykly.
Srdcem skútru SR GT 400 je čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválcový motor HPE se zdvihovým objemem 399 ccm. Jeho maximální výkon je 36 koní (26,4 kW) při 7500 otáčkách a maximální točivý moment 37,7 Nm je dostupný při 5700 otáčkách. Živelnost motoru potvrzuje jeho hodnota zrychlení, kdy za pět sekund urazí vzdálenost 60 metrů, což je pro 186 kilogramů vážící skútr velmi dobrá hodnota.
Zcela nový dvojitý kolébkový rám byl rovněž navržen přímo pro tento skútr. Je vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Úpravou tvaru a průřezu trubek dosáhli jeho mimořádné tuhosti. To zvyšuje přesnost řízení a stabilitu. Díky tomu bylo možné zmenšit úhel hlavy řízení, což zkrátilo závlek a přineslo maximální obratnost a stabilitu. Sedlo je ve výšce 820 mm a snadno z něj dosáhne na zem i jezdec menšího vzrůstu.
Podvozek tvoří obrácená vidlice o průměru 41 mm, která je upevněná ve dvou brýlích a se zdvihem 120 mm. Vzadu jsou dva plynové tlumiče se samostatnou nádobkou, s nastavitelným předpětím a se zdvihem 120 mm. Světlá výška je 190 mm. Bezdušová litá paprsková kola mají vpředu 16 palců, vzadu 14 a obuta jsou do pneumatik Mitas Enduro Trail.
Brzděna jsou předním plovoucím 300 mm kotoučem s radiálně uchyceným čtyřpístkovým třmenem. Vzadu je jeden 240 mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Vše doplňuje dvoukanálové ABS Bosch se dvěma mapami. Systém může fungovat na obou kolech nebo pouze na předním kole. Z elektronických asistentů je tu také dvoustupňová kontrola trakce, kterou můžete zcela vypnout. Všechny parametry můžete nastavovat na pětipalcovém barevném TFT displeji, který automaticky přepíná mezi denním a nočním režimem. Pomocí aplikace Aprilia MIA jej můžete propojit s vaším chytrým telefonem.
Ve standardní výbavě dostanete bezklíčové ovládání a USB-C port. Podsedlový prostor a nádrž snadno otevřete pomocí tlačítka nebo na dálku elektronickým klíčem, který zároveň aktivuje funkci Bike Finder. Ta rozbliká na dálku všechny směrovky a vy tak snadno identifikujete váš skútr na přeplněném parkovišti.
Skútr se bude nabízet ve čtyřech barevných provedeních, černá Rugged Black, dva odstíny metalické šedé, Boulder Grey s matnou úpravou a teplým tónem a Dusty Grey s lesklou úpravou a chladnějšími tóny a verze Rally Replica, inspirovaném lakováním a grafikou Aprilia Tuareg Rally, doplněná o závodní detaily, patří mezi ně zlaté trubky vidlice a červené pružiny tlumičů. Výbavu završuje sedlo s výrazným červeným pruhem v zadní části .
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP
- dnes - Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike
- dnes - Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi
- včera - Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem
- včera - Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa
- včera - Ve Valencii se konají testy MotoGP
Další z rubriky
- dnes - Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi
- včera - BMW F 450 GS: pro mladé dobrodruhy
- 29.10. - Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží
- 27.10. - Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2
- 22.10. - Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa
- 21.10. - Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou














