Norton V4 RR a V4 SS: oslnivý lesk Hlavní obrázek k článku: Norton V4 RR a V4 SS: oslnivý lesk

Norton si na domácí motocyklovou výstavu v anglickém Birminghamu připravil pro své fanoušky dlouho očekávaný superbike a to hned ve dvou verzích.

O tom, že Norton připravuje superbike V4 v limitované edici jsme vám již psali, dokonce jsme zveřejnili i fotku, jak by mohl vypadat, ovšem realita je jiná. Mnohem lepší! Základní verze s označením V4 RR je oděná do chromové kapotáže, nenechejte se však nachytat, je to karbon napuštěný stříbrnou barvou. Cena by měla být kolem 870 tisíc korun. Luxusní verze s označením V4 SS má černou uhlíkovou kapotáž, ručně vyráběný hliníkový rám, ráfky z karbonu a cena se pohybuje okolo 1,4 milionu korun. Obě verze se budou vyrábět v limitované edici a jsou již téměř vyprodané. Takový zájem překvapil i samotného výrobce.

1 Norton V4 RR71 Norton V4 RR61 Norton V4 RR4

Norton se netají tím, že by měl být jeho supersport přímou konkurencí Ducati 1199 Panigale a do boje proti ní se pustil s vidlicovým čtyřválcem V4 s úhlem sevření válců 72°, s titanovými sacími ventily a zdvihovým objemem 1200 kubíků. Maximální výkon je více než 200 koní při 12500 1/min, krouťák má hodnotu 130 Nm při 10000 1/min. Hodnota vrtání a zdvihu je 82 mm x 56,8 mm, kompresní poměr 13,6:1.

1 Norton V4 RR11 Norton V4 RR2

Do výbavy dostal ty nejlepší elektronické balíčky, inerciální šestiosou měřící jednotku, bezspojkové rychlořazení, tempomat, rychlý start, protiprokluzový systém zadního kola, kontrolu trakce, přednastavené jízdní mapy - Road, Track a Pro-Race, přičemž mapa Road dokonce zobrazuje na sedmipalcovém barevném displeji pohled ze zadní kamery. Na displeji se vám rovněž zobrazují údaje o maximálním úhlu náklonu, měřič rychlosti jednotlivých kol na okruhu, maximální rychlost, ale i maximální možná brzdná síla.

1 Norton V4 RR31 Norton V4 RR5

Podvozek je plně nastavitelný a to včetně jednostranně uchycené kyvné vidlice, která byla vyrobena podle závodního motocyklu SG5 TT. Tlumiče, a to i včetně tlumiče řízení, jsou od firmy Öhlins, vpředu jsou NIX30, vzadu na zakázku vyrobený TTXGP. Brzdiče jsou od firmy Brembo, dva 330 mm kotouče vpředu jsou brzděny radiálně uchyceným monoblokem, vzadu je jednokotouč o průměru 245 mm. Všechna světla již využívají LED technologii. Suchá hmotnost motocyklu je 179 kg a do nádrže se vám vejde 18 litrů paliva. Norton vám k tomuto motocyklu nabízí závodní kit, který obsahuje komponenty z titanu. Motocykl pak bude o 8 kilogramů lehčí a bude mít zhruba o 10 koní vyšší výkon.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama