Bimota V Due 500: motocykl, co zlomil výrobci vaz
- Publikovno: 30.9.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Měl to být první silniční motocykl, dvoutaktní závodní replika, která měla být téměř stejná jako závodní stroje jezdící GP. Mělo být vyrobeno pouze 300 kusů a pro zákazníky to měla být super exkluzivní nabídka, která nakonec Benelli zlomila krk.
Model V Due 500 vyrobila Benelli poprvé v roce 1997. Byl to první dvoutaktní motocykl s elektronicky řízeným přímým vstřikováním paliva, kazetovou převodovkou a suchou spojkou. Atraktivní byl jeho poměr výkonu k hmotnosti motocyklu, který v té době překonal téměř všechny sportovní stroje. Bohužel prvních 150 vyrobených motocyklů trpělo velkými problémy, elektronické vstřikování nefungovalo jak mělo, docházelo k zadírání pístů a některé motocykly se potýkali i s únikem oleje. Motor byl téměř nezvladatelný.
Bimota byla nucena svolat všechny majitelé V Due 500 a nabídla jim náhradní stroj SB6R. Bohužel to se jim nelíbilo a tak se většina z nich rozhodla pro vrácení peněz, tenkrát to bylo necelého půl milionu korun. Motocykl V Due 500 měl být pro Bimotu jejím zachráncem a nakonec ji v roce 1999 dostal do ještě větších finančních problémů než měli. Výrobce se i nadále snažil veškeré problémy vyřešit, nelegálně vyrobil dalších 26 motocyklů, které však byli stále poruchové. Nakonec se Bimota v roce 2001 zcela vzdala problematického elektronického vstřikování paliva.
Tenkrát to byly poruchové a haněné motocykly, nyní patří V Due 500 mezi vzácné a poptávané stroje mezi sběrateli. Většina z nich byla tehdy přestavěna nebo upravena na rádoby fungující stroje, ale dochovaných původních a netknutých motocyklů je poskrovnu a většinou jsou v soukromých sbírkách, kde jsou opečovávány s velkou láskou. Samotná značka Bimota však nedávno definitivně uzavřela brány své továrny a zdá se, že je to smutný konec jedné italské legendy.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.9.2017
- Zařazeno v:
- Autor: