Slavná italská značka Bimota končí
- Publikovno: 12.9.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Zprávy z Itálie již delší dobu naznačují, že se legendární Bimota potýká s finančními problémy. Bohužel stagnace výroby donutila současné majitele této značky, aby uzavřely brány továrny v Rimini. Znamená to definitivní konec?
Dle informací je stará továrna vyklizená, zmizelo logo firmy a zásoby náhradních dílů byly přemístěny do nedalekého skladu. Zbývající neprodané motocykly převezli současní majitelé Bimoty, Daniele Longoni a Marco Chiancianesi, do Švýcarska, odkud pocházejí. Co bude s touto značkou dál? Těžko říci, můžeme jen doufat, že ji nenechají zaniknout, budou i nadále pokračovat v odkazu jejich zakladatelů, nebo naleznou nového investora, který by vložil peníze a úsilí do vývoje nového modelu.
Samozřejmě už dříve se našli jedinci, kteří tvrdili, že značka zanikla v den, kdy odešel jeden z jejich zakladatelů, Massimo Tamburini, který ji společně s Valerio Bianchim, Giuseppe Morrim založil. BiMoTa je zkratka jejich prvních dvou znaků z příjmení. Tamburini byl geniální, všechny jeho vytvořené motocykly byly jedinečné, působivé a designově nepřekonatelné. Kde by mohla být Bimota, kdyby u ní zůstal a pod jejími křídly vznikly takové klenoty jako Ducati 916 nebo MV Agusta F4?
Nicméně i po odchodu Tamburiniho dosáhla Bimota určitého úspěchu. Vaz jí zřejmě v roce 1997 zlomil ambiciozní projekt Vdue 500, jehož cílem bylo nabídnout zákazníkům závodní motocykly podobné těm, co jezdili MotoGP. Vyvinuli svůj motor s přímým vstřikováním, ale ten byl bohužel velmi poruchový, k tomu se nabalila vysoká cena, ztráta důvěry zákazníků ve spolehlivost motocyklů a to byly pro firmu nepřekonatelné problémy, které na přelomu tisíciletí znamenaly konec značky.
V roce 2013 se ji pokusili oživit švýcarští investoři Daniele Longoni a Marco Chiancianesi, pod jejich křídly vzniky zajímavé stroje jako Bimota BB3, která byla poháněná stejným motorem jako BMW S1000RR nebo café-racer Bimota Tesi 3D. Počátkem tohoto roku však opustil firmu její dvorní designér Perluigi Marconi a to byla zřejmě pro její majitele poslední tečka. Můžeme tak doufat, že to není definitivní konec italské značky a dostane ještě další šanci ukázat, že nepatří do propadliště dějin.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 12.9.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek
- dnes - Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista
- dnes - FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou
- dnes - Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda
- dnes - V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu
- dnes - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
Další z rubriky
- 17.4. - Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely
- 12.4. - Ducati Tour 2024: otestujte italské novinky
- 11.4. - Zlatá řídítka 2023: zvolte nejlepšího motocyklového závodníka
- 8.4. - Liberecké motojaro 27.4.: slavnostní otevření motocyklového centra v Liberci
- 27.3. - Indian Riders Fest 2024: Back In Time
- 11.3. - Honda Test Days 2024: připraveno 14 modelů