Reklama

Závodní dráha v Mostě - jsou nutná vylepšení

V roce 2021 se mistrovství světa superbiků se svými rámcovými kubaturami poprvé jelo na Autodromu Most, za což promotér Dorna sklidil určitou kritiku. Výkonný ředitel Gregorio Lavilla vysvětluje místní potíže a jak je pořadatel chce vyřešit.

Před premiérou SBK v srpnu 2021 se vědělo, že bezpečnostní standardy na Autodromu Most neodpovídají těm na moderních závodních tratích. Pozorné odborníky zajímalo, jak mohlo zařízení získat homologaci třídy B od světové motocyklové asociace FIM.

Když v pátek odpoledne na začátku FP2 začalo pršet, devět z 23 jezdců Superbike vyjádřilo svůj názor na nízké bezpečnostní standardy v Mostě tím, že nejezdili.

„Bezpečnostní zóny jsou příliš malé pro rychlosti našich motocyklů, svodidla jsou příliš blízko,“ řekl tovární jezdec Kawasaki Alex Lowes. „Vím, že se to nedá změnit, ale proto nechceme závodit na okruzích jako je tento. Jezdíme na takových tratích, protože musíme naplnit kalendář, taková je realita.“

“Normálně se o bezpečnost nestarám, ale v takové situaci musím také mluvit s funkcionáři,„ řekl Scott Redding. “Už jsem zpochybnil volbu tohoto okruhu, když byl vybrán.„

Autodrom Most byl postaven v letech 1978 až 1983 a nachází se v areálu bývalého hnědouhelného dolu Vrbenský. Kolo měří 4,219 km, trať je široká 12 až 14 metrů a má 9 levých a 12 pravých zatáček.

Trasa byla vytyčena na náhorní plošině, možnosti pro rozšíření spádových oblastí nejsou téměř žádné.

“Třináctá zatáčka potřebuje úplně nové uspořádání, stejně jako 18. a 19.,„ řekl šestinásobný šampion Jonathan Rea. „Mnoho oblastí závodní tratě je třeba přepracovat – například 15. zatáčka je opravdu špatná, ale stejně tak poslední dvě zatáčky. Starý asfalt je katastrofa, to se bezpodmínečně musí udělat. Pokud by na některých místech byly ještě dvojité zářezy, trať by byla v pořádku.“

Most má pětiletou smlouvu do roku 2025 včetně , což umožňuje místnímu promotérovi investovat.

“Když mluvíme o bezpečnosti, jde o různé aspekty," vysvětlil výkonný ředitel SBK Gregorio Lavilla v osobním rozhovoru pro SPEEDWEEK.com. „Rozhovory jsou vždy o trati samotné, ale je to jen jeden prvek bezpečnosti. Řeknu to takhle: můžete postavit dráhu v poušti a mít kilometrovou bezpečnostní zónu. Ale když spadneš, jsi sám a máš problémy. Protože to také potřebuje dobré lékaře, nemocnice, vrtulníky.“

„Na závodní dráze se plánuje mnoho věcí vylepšit,“ zdůraznil Španěl. „To zahrnuje štěrkové zóny, vzdálenosti od bariér v určitých bodech tratě a částečně i jejich rozložení. To lze realizovat i za současných podmínek, navrhli jsme změny rozložení pro kritické zatáčky. Loni se žádný jezdec po pádu nedostal za limity, pouze motocykly. Přesně jsme analyzovali, proč tomu tak bylo. V některých případech štěrková zóna při zpomalování neodvedla svou práci správně. Chceme také zlepšit odvodňovací kanály, ale to se v dohledné době nestane. Po každé akci se píší zprávy a poté se předkládají návrhy.“

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama