Reklama

WorldSBK 2018: Grillini pojede se Suzuki! Hlavní obrázek k článku: WorldSBK 2018: Grillini pojede se Suzuki!

Začátkem října náš web přinesl news o tom, že Grillini Racing zvažuje přestup z Kawasaki na Suzuki. Týmový šéf Andrea Grillini to včera v Monacu, kde žije, oficiálně potvrdil.

Suzuki určitě nenasadí ani ve druhém roce existence nového motocyklu GSX-R1000R vlastní superbikový tým v WorldSBK, fokus této továrny je jasný a zůstává: MotoGP.

Tým HPC-Power Suzuki už řadu měsíců usiluje o vstup do MS-WSBK a dokonce má slíbenou určitou podporu od Suzuki Japan, ovšem chybí mu peníze, neboť týmový šéf Denis Hertrampf má od potencionálního hlavního sponzora «Eighty One Powerdrink» pouze ústní dohodu. Do příštího pondělí dostal tento tým Deadline od promotéra šampionátu DWO, jinak bude muset zůstat týmu okolo šéfa Hertrampfa v nějakém národním šampionátu (IDM?).

Mezitím se ale ukázalo, že 2018 určitě uvidíme na startovním roštu dva motocykly Suzuki! Po pěti letech závodění s Kawasaki potvrdil včera ve svém domovském Monacu týmový šéf Grillini Racing Andrea Grillini, že MS-Superbike 2018 bude absolvovat s motocykly Suzuki.

Mazaný týmový manažer už řadu let uvažoval o přestupu k Suzuki. Když Paul Denning na podzim 2015 podepsal tříletou smlouvu s Yamahou a stal se továrním týmem této značky, tak se Grillini zkoušel s Angličanem domluvit na koupi jeho motocyklů Suzuki - ale to se mu nepodařilo.

Grillini zůstal Kawasaki sice věrný i v sezónách 2016 a 2017, ovšem hrál až «páté housle», před Grillini Racing byly jasně týmy Provec, Puccetti, Pedercini a GoEleven. Dle odborníků nebyl ale ten největší problém v používaném materiálu, nýbrž v personálu a týmové organizaci.

„Vždy jsem se zaobíral myšlenkou, vrátit do šampionátu motocykl, který patří do jeho historie. Moje rozhodnutí dozrálo po představení nové GSX-R1000R. Vidím šanci pracovat s novým projektem jako velkou výzvu a cítím se na ni být připraven. Zůstaneme privátním týmem a víme, že nás čeká hodně vývojové práce.“, řekl včera v Monacu žijící Grillini.

Na podzim 2016 byla na výstavě Intermot v Kolíně představena nová Suzuki GSX-R1000R, Toni Elias vyhrál za tým Yoshimura v US-SBK deset závodů a získal 18 pódií ve 20 závodních jízdách! Stal se tak hned v premiérovém roce šampionem MotoAmerica.

V BSB pak vyhrál Sylvain Guintoli závod v Assenu.

Ačkoliv je jasné, že nová Suzuki je konkurence schopná, tak hodně expertů Grilliniho od tohoto kroku zrazovalo.

Grillini nebude mít žádnou kooperaci se Suzuki Japan, a týmu určitě chybí potřebná technická kompetence. Italský tým, závodící v MS-Superbike úplně na konci startovního pole, nebude mít k dispozici žádný vítězný motocykl, jaký třeba používá Yoshimura v USA.

Zda se bude jezdecké duo jmenovat stejně jako letos Ayrton Badovini z Itálie a český pilot Ondřej Ježek, není zatím vůbec jasné. Ondřej Ježek jedná rovněž s týmem Guandalini Yamaha Racing (za ně závodil v Laguna Sece další Čech Jakub Smrž), vzhledem ke konání závodu WorldSBK na Masarykově okruhu po 5 letech, by ale chtěl v šampionátu určitě zůstat, ačkoliv náš web má informace o tom, že má 28-letý kuřimský Ježek i nabídky třeba z MS-Endurance.

Samotný Andrea Grillini na téma pilotů pro sezónu 2018 říká: „Mluvil jsem nedávno s Ondřejem Ježkem, ale dosud jsme se nedohodli. Mluvíme také s Robertem Rolfem, který s námi jel poslední závod v Losailu, hledáme nejlepší možné řešení. V každém případě budeme brzy mít jména dvou jezdců, kteří budou s námi závodit v roce 2018. “

Zdroj: SpeedWeek a Corse di Moto



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama