Reklama

Ústup Italů ze slávy v Moto2?

V posledních čtyřech letech třikrát vyhráli titul mistra světa v prostřední kubatuře Grand Prix jezdci «squadry azzury»: 2017 (Franco Morbidelli), 2018 (Francesco Bagnaia) a 2020 (Enea Bastianini), takže se kubatuře Moto2 říká po právu «italská».

Enea Bastianini se tak stal vloni už třetím italským mistrem světa v Moto2 (před ním to byli také Morbidelli a Bagnaia) a 16. italským šampionem v prostřední kubatuře. Je také 30. italským mistrem světa a zasloužil se o 80. titul mistra světa pro Itálii napříč kubaturami.

Vloni skončili Italové v kubatuře Moto2 v Top-4 celkem 3, kromě titulů mistra světa (Bastianini) a vice-mistra světa (Mariniho) jim patřilo ještě 4. místo zásluhou Bezzecchiho.

Letošní bilance «squadry azzury» je ale zatím hodně skromná: Na 4. místě je po třech odjetých závodech Marco Bezzecchi, Top-5 pak uzavírá Fabio di Giannantonio. Z devíti dosud možných pódií získali Italové pouze jedno, když Fabio di Giannantonio dojel v sezonní premiéře třetí. Kromě toho Marco Bezzecchi byl dvakrát odmávnut jako čtvrtý.

Tak špatné výsledky neměli Italové od roku 2016. Co se týká výsledků z prvních třech závodů sezóny, tak v kubatuře Moto2 (vznikla 2010) se jim vždy na začátku sezóny dařilo: 2010 - získal v Le Mans podium Corsi, 2011 - Iannone podium v Kataru a vyhrál v Jerezu; Corsi - podium v Jerezu; 2012 - Iannone podium v Kataru.

Jistě Rookies jako Celestino Vietti, Yari Montella nebo Tony Arbolino potřebují čas k adaptaci na silnější motocykl.

Ovšem za očekáváním italských fanoušků jsou letos jednoznačně Stefano Manzi a především trojice zkušených Lorenzo Dalla Porta, Lorenzo Baldassarri (ten 2019 vyhrál ze čtyř prvních závodů Grand Prix dokonce tři) a Niccolo Bulega.

Bude tedy Jerez obratem k lepšímu viděno očima «squadry azzury».



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama