Reklama

Tým WITHU-Yamaha až 13 milionu Euro

Týmový majitel nové stáje v «premier class» WITHU-Yamaha Razlan Razali potřebuje pro provoz svého týmu (Piloti: Dovizioso, Darryn Binder) stejný budget, s jakým dosud disponoval Petronas Yamaha SRT, tedy 11 až 13 milionu Euro.

Po úspěších zákaznických týmů MotoGP jako byly Pramac a LCR, které úzce spolupracovaly s Ducati Corse a HRC, se podařilo krok po kroku také továrnám Yamaha a KTM posunout své satelitní týmy na vyšší level.

To samozřejmě znamená, že mohou částečně mluvit i do jezdeckého obsazení. Většinou jsou nejlepší piloti placeni přímo od továren. Tak byl například Franky Morbidelli v letošní sezóně transferován z týmu Petronas-SRT do týmu Monster Yamaha, kde byl nejdříve Maverick Viñales suspendován a potom uvolněn do Aprilia- Factory.

Tým Sepang Racing-Yamaha od Razlan Razali hned v premiérové sezóně 2019 dokázal s jezdeckým složením Quartararo a Morbidelli zajet skvělé úspěchy: Pět druhých francouzského jezdce a k tomu šest Pole-Position - Jerez, Catalunya, Assen, Buriram, Sepang a Valencia.

2020 pak dvojice SRT postavila tovární tým Yamahy vyloženě na vedlejší kolej - tři vítězství a k tomu získal «Morbido» titul vicemistra světa za Joanem Mirem.

Jen připomínám: Vicemistra v MotoGP ze zákaznického týmu jsme předtím naposled zažili 2004 a 2005 - za Gresini-Honda tak skvěle zajeli Sete Gibernau (2004) a Marco Melandri (2005).

Jen pro zajímavost: Yamaha platila 2021 hodně tučnou jezdeckou gáži za Superstar Valentina Rossiho.

Yamaha potvrdila angažování Andrea Doviziosa na zbytek sezóny 2021 a stejně i angažování Rookieho Darryna Bindera z Moto3. Ostatně i tato jezdecká dvojice je placena přímo Yamahou.

„Při angažování jezdecké dvojice společně rozhodují Yamaha a Team“, potvrdil Razali, který je nyní jediným majitelem týmu WITHU-Yamaha-RNF, tedy potom co se Petronas a Sepang Circuit stáhly.

„Jsme hrozně rádi, že Yamaha platí piloty. Ovšem my stále musíme platit leasing motocyklů“, vysvětluje Razali.

Leasing motocyklů stojí přibližně 2,5 milionu Euro na jednu sezónu pro jednoho jezdce, náhradní díly po pádech a upgrady se účtují zvlášť. Speciální A-spec-Paket pro Rookieho Bindera, který bude mít k dispozici motocykl M1 ve stavu GP-Valencia 2021 je pochopitelně lacinější, vyjde na 2 miliony Euro.

V posledních třech letech závodil tým Petronas i v kubaturách Moto3 a Moto2.

Finanční rozvaha pro další tři až pět let se dle Razaliho pohybuje v částce 11 až 13 milionu Euro. Nový hlavní sponzor WITHU dá k dispozici částku těsně pod hranici 5 milionu, Dorna jako startovné, ceny, peníze za přenosy TV a za cestovní náklady rovněž okolo 5 milionu Euro. Zbytek dodají Co-sponzoři.

Jen pro úplnost: V minulých letech s účastí v kubaturách Moto3 a Moto2 bylo potřeba na sezónu 18 milionu Euro.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama