Reklama

Senzace: Marini k Repsolu, Aldeguer do Mooney VR46

Kostky jsou vrženy: Repsol-Honda souhlasí s příchodem Lucy Mariniho. A tým VR46 zřejmě poprvé podepíše Španěla, a sice s 18letým talentem Moto2 Ferminem Aldeguerem.

Poslední velká záhada v mistrovství světa MotoGP 2024 je vyřešena. Luca Marini po GP Valencie opustí tým VR46 Ducati svého bratra Valentina Rossiho a půjde ve stopách šestinásobného mistra světa MotoGP Marca Márqueze do týmu Repsol-Honda.

Racing píše neuvěřitelné příběhy: V roce 2024 se Luca Marini posadí na stranu boxu Repsol, který byl jedenáct let vyhrazen Marcu Márquezovi, se kterým Valentino svedl nejednu urputnou bitvu. Vzpomeňte si na Sepang 2015 a Las Termas de Río Hondo 2018.

Tehdy dostal Marc Márquez v Jižní Americe čtyři penalty za 40 minut. Rossi si stěžoval, že se Španěl choval jako na „demoličním derby“. Protože krátce před koncem této šílené Grand Prix byl Valentino Rossi naražen Márquezem, spadl a cílem projel až na 19. místě. Rossi měl podezření na úmyslnou srážku. „Když za mnou přišel Márquez, záměrně se mě dotkl. Narazil mi do nohy a do motorky a odstrčil mě z mé linie,“ zlobil se Rossi na GP Argentiny 2018. „Upadl jsem. Zdálo se, že ho to potěšilo.“

Vzpomínky na Sepang 2015 se okamžitě vrátily. Márquez tehdy zasáhl do souboje mistrovství světa mezi Rossim a Lorenzem. Tehdy devětatřicetiletý borec několikrát vytlačil Márqueze z ideální čáry do hlíny, až hvězda Hondy spadla. Rossi: „S Márquezem jsem neměl vztah od Sepangu 2015. Nelze tedy nic zničit. Když on nemá úctu ke mně, nemůžu mít úctu k němu.„

A 28. listopadu – za 17 dní – se Valeův bratr Luca Marini poprvé posadí naproti Joanu Mirovi na testech ve Valencii v boxu Repsol Honda, ve kterém žil Valentino Rossi v letech 2001 až 2003.

Repsol-Honda po konečném oznámení přestupu Marca Márqueze do Gresini Ducati oslovila řadu kandidátů. Seznam sahá od Acosty po Viñalese, Aleixe Espargaró a Oliveiry až po Pol Espargaró a Di Giannantonia. Byl požádán i Johann Zarco, ale stejně jako všichni ostatní by dostal pouze roční smlouvu, a tak raději zůstane dva roky u LCR-Honda.

Zprávy, že vítěz závodu Moto2 Fermin Aldeguer (18) byl na seznamu přání Repsol-Honda, se ukázaly jako výmysl.

Jeho manažer Héctor Faubel neměl ani telefonní číslo Alberta Puiga, ale dostal ho a zeptal se HRC, zda je o jezdce Boscoscura skutečně zájem. Dostal negativní odpověď, protože Honda hledala jezdce MotoGP se zkušenostmi na jiné značce. Osobnost Fabia Di Giannantonia na manažery HRC nezapůsobila, takže tato jednání byla zastavena.

SPEEDWEEK.com se v sobotu večer zeptal ředitele týmu Mooney VR46 Uccia Salucciho na stav věcí. Dlouholetý kamarád a přítel ze školy Valentina Rossiho ví, že Marini vážně uvažuje o odchodu z Mooney VR46 a příchodu do týmu Repsol Honda.

Dobře informovaný manažer týmu jménem Salucci se nechal slyšet: „Obě strany se dohodly. Luca Marini půjde do Repsolu. To je nyní dohodnuto.“

Takže páteční tvrzení Alberta Puiga, že by mohla být uzavřena dohoda s Polem Espargaró, bylo jen dalším záměrným klamáním veřejnosti podivným vedením HRC.

Protože po schůzce s manažery Pierer Mobility Beirerem, Trunkenpolzem a Hainbachem před deseti dny se Pol Espargaró rozhodl naplnit svou smlouvu na rok 2024, přestože je tlačen do role testovacího a rezervního jezdce a rád by v roce 2024 měl kompletní závodní sezónu. dokončili. V Malajsii se ale říkalo, že by si svobodu musel koupit od Rakušanů za nemalou částku.

Konečné detaily smlouvy se v současné době domlouvají mezi manažerem Mariniho Francescem Secchiarolim a HRC. Stále není jasné, kdy bude Marini představen jako nový tovární jezdec Hondy.

„Doufáme, že brzy padne oficiální rozhodnutí, protože se musíme připravit na test ve Valencii,“ vysvětlil Alessio „Uccio“ Salucci.

Uccio také jasně řekl, že 25-letý Di Giannantonio nezapadá do konceptu, protože tým VR46 chtěl vytrénovat co nejmladší jezdce a poté hoe přivést do továrního týmu MotoGP – jako je Bagnaia u Ducati, nebo byl Morbidelli u Yamaha.

„Ne, Celestino Vietti není volbou pro náš tým MotoGP, protože podepsal smlouvu s Ajem pro Moto2,“ potvrdil Uccio Salucci. „Ale myslíme na talentovaného mladého jezdce. Musíme média na chvíli odložit, než něco oznámíme.“

Ale v paddocku Moto2 se už dávno rozneslo, kdo zacelí mezeru na Mooney VR46 Ducati způsobenou odchodem Lucy Mariniho: 18letý Fermin Aldeguer, letos již vítěz závodu Grand Prix Moto2 v Silverstone na stroji Boscoscuro a v Buriramu.

Španěl o odchodu ze Speed-upu spekuloval už měsíce, ale i v Moto2 by jeho nový tým musel zaplatit poplatek za přestup ve výši 400 000 Euro. Fantic Racing a tým Yamaha Master Camp proto zrušili. Majitel týmu Speed Up Luca Boscoscuro si v dohodě do MotoGP představuje ještě vyšší poplatek za přestup.

„Příští rok chci být konkurenceschopný a bojovat o umístění na stupních vítězů v každém závodě,“ vysvětlil Marini v pátek v Sepangu. „Chci dosahovat lepších výsledků, to je můj hlavní cíl. Udělám vše, abych toho dosáhl. Momentálně mám nejlepší motorku. Ale vstoupit do továrního týmu, vyvinout vlastní motorku společně s inženýry a nastavit si vlastní cestu by bylo něco úplně jiného. Vím, že můj současný balíček je fantastický a můj tým funguje velmi dobře. Ducati funguje výborně v každé situaci a za všech podmínek. Jako jezdec mám také sny a cíle – jezdit za tovární tým je něco neuvěřitelného. Ale to vyžaduje správný projekt a správnou situaci.“

Zdroj: Speedweek.com



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama