Reklama

Ryuichi Kiyonari: První Japonec od doby Noriho Hagy

Ve věku 36 let bude Ryuichi Kiyonari s novým továrním motocyklem Moriwaki Honda absolvovat v MS-Superbike 2019 svůj comeback. Ovšem tento Japonec nemůže být rozhodně podceňován.

Od doby, když superbiková legenda Noriyuki Haga 2011 oznámila svůj odchod ze světové scény (v Imole 2013 startoval s wild card), jsme v MS-Superbike už neviděli stabilního japonského pilota. Teprve po 7 letech a díky továrnímu comebacku Hondy se to změní. 2019 bude Ryuichi Kiyonari v novém továrním týmu Moriwaki Althea Honda týmovým kolegou Leona Camiera.

I když má Kiyonari své nejlepší časy zřejmě už za sebou, tak ho rozhodně nesmíme podceňovat. Dokonce na papíře je ve výsledkové statistice daleko lepší než jeho britský kolega!

36-letý Japonec se stal třikrát britským šampionem BSB, Camier pak pouze jednou. A Kiyonari vyhrál v MS-Superbike během tří let tři mistrovské závody, o čtyři roky mladší Camier během deseti let ani jeden!

Kiyonari přinese do týmu hodně zkušeností jako dlouholetý pilot Hondy, vždyť závodil v seriálu MotoGP a celkem čtyřikrát vyhrál prestižní vytrvaleckou klasiku 8h Suzuka. V MS-Superbike závodil v sezónách 2008 až 2010, pochopitelně s motocyklem Honda. Své tři vítězství dosáhl v roce 2008 jako týmový kolega Carlose Checy, který vyhrál závody dva. 2009 a 2010 pak vyhrál s konkurence neschopným motocyklem CBR1000R pouze famózní Jonathan Rea.

V japonském šampionátu SBK při letošním finále potvrdil vítězstvím ve druhém závodě na okruhu Suzuka Kiyonari, že stále ještě nepatří do starého železa. Továrního pilota Yamahy Katsuyukiho Nakasugu porazil o 24 sec.

V porovnání s dalšími piloty z Japonska má Haga na svém kontě celkem 43 vítězství a jasně vede úspěšnost japonských pilotů. Ovšem s ostatními, jako jsou Yukio Kagayama, Akira Yanagawa nebo Makoto Tamada, je úspěšnost Kiyonariho na stejné úrovni.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama