Reklama

Odstraněny problémy, dětské nemoci na okruhu Mandalika

Aby byly práce na okruhu Mandalika Street Circuit dokončeny včas před další návštěvou paddocku MotoGP, nechal indonéský státní prezident Joko Widodo zastavit práce na „letišti Jakarta“.

„Šlo totiž o národní hrdost“, zdůrazňoval ředitel okruhu Simon Gardini. Po testu MotoGP na okruhu Pertamina Mandalika v Indonésii si jezdci hlasitě stěžovali na stav nového asfaltu, se kterým se jezdci mistrovství světa superbiků museli vypořádat už v listopadovém finále SBK.

Částečná oprava začala bezprostředně po testech ve dnech 17. až 19. února na okruhu Mandalika Street Circuit. Čas byl rozhodující, protože druhá motocyklová Grand Prix sezóny 2022 se koná ostrově Lombok od 18. do 20. března.

Simon Gardini, generální ředitel provozovatele okruhu RMI, nyní řekl, že vše je připraveno na příjezd cirkusu MotoGP v těchto dnech. Všechna požadovaná vylepšení byla vyřešena včas.

Trať byla částečně přeasfaltována, důkladně vyčištěna a byla dokončena nová příjezdová cesta mimo areál závodiště. Indonéská vláda dokonce zastavila práce na letištní dráze v metropoli Jakartě, aby neohrozila návrat motocyklového mistrovství světa do Indonésie (tam se v letech 1996 a 1997 závodilo na okruhu Sentul Circuit).

Očití svědci popisují množství práce, kterou Indonésané vložili do optimalizace okruhu Mandalika Street Circuit poté, co se při testech IRTA vyskytly problémy.

„Nadšení obyvatel ostrova je fantastické. I když na test MotoGP obvykle nejsou téměř žádní diváci, bylo mnoho VIP, kteří chtěli motocykly obdivovat. Všichni obchodníci byli čtyři týdny před akcí GP nadšeni, každý se mnou o tom chtěl mluvit,“ řekl Simon Gardini.

„Na Lomboku máme malou, zvládnutelnou populaci,“ dodal Gardini. „Ale milují Grand Prix.“

„Místní obyvatelé jsou nadšenými žáky MotoGP. Během testu udělali vše, co bylo v jejich silách, aby získali přístup na svah, a poté zalidnili každý metr trati. V tuto chvíli je každý dům a každý hotel plně obsazen. Už nejsou k dispozici žádná auta v půjčovnách aut. Nové domy se zoufale staví, protože každý ví, že si je může okamžitě pronajmout. Ze všech těchto důvodů jsme se snažili přinést Grand Prix do Mandaliky. A mýlili se všichni, kdo byli přesvědčeni, že Grand Prix se má jet pouze na hlavním ostrově. Nyní jsou všichni Indonésané zvědaví a nadšení. Všichni fanoušci GP chtějí přijet na ostrov. “

Týmy GP pociťují tento vzrůst pohledávek na hotelových nákladech. „Pokud jste provedli rezervaci na začátku listopadu, už tehdy jste zaplatili příplatek ve výši více než 50%, pokud jste si vybrali levné ubytování,“ říká spolumajitel týmu Husqvarna v kubatuře Moto3 Peter Öttl. „Každý, kdo si zarezervoval ubytování až v lednu, musel zaplatit 100 až 200% příplatek.“, dodal bývalý pilot Grand Prix.

Pro místní obchody a společnosti byl test Mandalika MotoGP ohromným úspěchem.

Idylické, dechberoucí prostředí, atraktivní uspořádání trati, krásný ostrov a lidé, kteří tam žijí, inspirovaly týmy.

Na závodní dráze se ale objevily problémy, tedy dětské nemoci!

Po diskusích s FIM, Dornou a indonéským «Tourism Development Corporation (ITDC)» byly identifikovány některé oblasti, které se musely vylepšit: Závodní trať na okruhu, čistota asfaltu a částečně popraskaný povrch vozovky.

Od ukončení testu MotoGP se nepřetržitě pracovalo na vylepšení situace. „Tyto problémy jsme viděli na mnoha nových akcích, včetně formule 1 v Singapuru,“ vysvětlil Simon Gardini. „Bylo pro nás dobré, že jsme měli test, který mnohé ukázal. Nyní probíhá úklid svahu včetně srážkových ploch, protože zde bylo mnoho nečistot z let stavebních prací. Bohužel jsme měli smůlu v tom, že některé materiály použité na nový povrch byly nevyhovující. Tyto nedostatky se projevily až ve chvíli, kdy se téměř 300 HP stroje MotoGP poprvé dostaly na hranici limitu na suché trati. Špína se stala problémem hned první den. Nekvalitní asfalt byl silně ovlivněn výkonem motoru. Najednou byly vyhozeny kameny a stále více nečistot pokrývalo ideální linii.“

Ale Joko Widodo, státní prezident Indonésie, dokonce zastavil práce na dráze na letišti v Jakartě. Poté bylo nejlepší vybavení odesláno do Mandaliky. Indonésie udělala všechno pro to, aby tato první historická Grand Prix byla úspěšná.

„Musíme bojovat s dětskými nemocemi. Nyní máme masivní společnou spolupráci pro nejlepší odborníky na asfalt v zemi. Máme také smlouvy s místními společnostmi; my jsme si z Jakarty přivezli spoustu speciálního vybavení. Policie materiál na cestě do přístavu doprovázela,“ řekl dále CEO okruhu Mandalika Street Circuit Gardini. „Dokonce se zapojila i vláda. Indonésie bere tuto záležitost velmi vážně. Nyní tu máme správnou technologii, abychom tuto práci zvládli dokonale.“

„Na uvedení této záležitosti do pořádku se pracuje s velkým nadšením,“ řekl Priandhi Satria, generální ředitel asociace Mandalika Grand Prix Association (MGPA). „Koneckonců je v sázce naše národní hrdost.“

Priandhi Satria každý den vyrážel na závodní dráhu, aby viděl postup stavby a motivoval tým. „Nyní spolupracujeme se společností R3. To jsou možná nejlepší světoví specialisté na asfalt, zvláště pokud jde o motorsport. Dohlížejí na stavební práce. Nový povrch pochází od společnosti Topcon. Pravda, času bylo málo a 1,6 km trasy bylo potřeba přeasfaltovat. To je pěkný úsek... Je to třetina okruhu. Ale nepodléháme pokušení dělat vše rychle a rychle. Pod vedením odborných techniků R3 splníme všechny požadavky a nároky jezdců a týmů.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama