Kdy bude změněno pravidlo o jednom motocyklu?
- Publikovno: 5.2.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Od roku 2019 se konají během jednoho závodního víkendu v MS-Superbike tři závody. Kvůli tomuto hodně náročnému časovému programu požadují někteří jezdci a také týmy odbourání pravidla, které dovoluje mít v boxu pouze jeden motocykl.
Toto pravidlo o jednom motocyklu platí od sezóny 2012 a to kvůli snížení nákladů. Tato změna byla tehdy dobře míněná, ale v praxi stejně nebyla dodržována. Pravidlo mít pouze jeden kompletní motocykl v týmovém boxu a k tomu náhradní díly, aby se v případě crashe mohl postavit nový, tedy druhý motocykl, bylo sice na papíře, ale byl to ve své podstatě pouhý vtip.
Ve skutečnosti to bylo úplně jinak. Každý tým má za svým boxem připravený pro svého jezdce ještě druhý kompletní motocykl. A nezřídka v týmovém kamionu motocykl třetí. To znamená, že se sice neušetří ani jedno Euro, ale mechanici jsou v případě crashe svého pilota v neuvěřitelném stresu. A na přípravu stihnout další trénink moc času nezbývá, natož aby se mohli věnovat změně nastavení motocyklu. V extrémních případech se pro jezdce postiženého pádem trénink skončil. Před rokem 2012 se prostě jezdec dostal třeba na skútru do boxu a tam přeskočil na rezervní motocykl.
Ještě horší je to při dešti: Od 2012 se mění pouze přední a zadní kolo a to za velkého časového stresu.
Jen připomínám: V MotoGP má každý jezdec - i toho nejhoršího týmu - v boxu připraveny dva motocykly.
Promoter DWO to ale tak nevidí a nepovažuje reglement pouze o jednom motocyklu jako nějaké bezpečnostní riziko. Důvodem je, že dosud žádný jezdec nemusel z důvodu pádu vynechat o stejném závodním víkendu jízdu o body.
Od roku 2014 se časový plán víkendu hodně nahustil, od minulého roku se konají dokonce vždy tři jízdy o body. K normálním závodům v sobotu a neděli přibyl ještě SprintRace v nedělním dopoledni.
A problém samozřejmě nastává v okamžiku, pokud někdo spadne v už jmenovaném SprintRace.
Zřejmě dozrála doba, kdyby se měl vrátit systém se dvěma motocykly - oficiálně posvěcený od DWO (Dorna World Organisation) - pro každého jezdce. A těžko si představit, že by snad některý tým byl proti!
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.2.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI.
- dnes - Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely
- včera - Darryn Binder opouští Evropu
- 17.12. - Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2
- 17.12. - Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm
- 17.12. - Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP
Další z rubriky
- 16.12. - Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu.
- 14.12. - Xavi Fores je jako tester spokojený
- 13.12. - Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- 8.12. - Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“
- 7.12. - Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“
- 6.12. - Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen

