Reklama

Italská nadvláda v Kataru, ohlédnutí za Lusailem

Zřejmě pouze nejvěrnější «tifosi» očekávali před letošní premiérou motocyklového mistrovství světa takový úspěch «Squadry Azzurry», tedy to, že se bude v dalekém Kataru hrát třikrát italská hymna!

Ano, dalo se snad uvažovat o vítězství některého z Italů v «lightweight», tedy v Moto3 a také v «premier class» patřil především Francesco Bagnaia díky layoutu okruhu «Lusail International Circuit» a díky vlastnostem motocyklu Ducati mezi horké kandidáty na nejvyšší postavení na stupních vítězů, ale konkrétně v prostřední kubatuře to zas tak dopředu zřetelné nebylo.

Mimochodem: Triumfátor nedělní premiéry Moto3 Andrea Migno od roku 2017 nevyhrál žádný závod Grand Prix!

Ovšem v Moto2 se zdála být pozice některého ze svou jezdců týmu Aki Aja skoro neotřesitelná!

A tak, jak byli úspěšní piloti z Apeninského poloostrova, tak zástupci toho Pyrenejského doslova «vyhořeli»: Pouhá tři pódiová umístění napříč kubaturami je bilance Španělů nepříliš lichotivá; jsou totiž zvyklí na jiné, bohatší hody.

V Moto3 se museli Španělé spokojit se stříbrnou příčkou Sergia Garcii; stejné to bylo v Moto2, kdy Aron Canet skončil rovněž druhý; a v královské kubatuře byl nejlepší Španěl - Pol Espargaro - dokonce až třetí!

Co se týká ostatních překvapení, zřejmě nikdo nečekal v Moto3, že pořadí soutěže «Rookie of the Year» povede po Kataru Brazilec Diogo Moreira (v cíli odmávnutý jako šestý); také určitým překvapením bylo umístění hned dvou US-Boys Joe Robertse a Camerona Beaubiera v Top-10 kubatury Moto2; a konečně, že v «premier class» bude v závodě jako odmávnut druhý Jihoafričan! Brad Binder s motocyklem KTM, neboť ze všech šesti zúčastněných značek se právě rakouská továrna zdála po testech být «outsiderem».

Čeští fanoušci se namlsali velmi dobrými výsledky Filipa Salače především v Qualifying (4. místo a druhá řada gridu), a očekávali (doufali) snad i v pódium, ale nezapomínejme, že pražský jezdec jel svůj první závod v této kubatuře! a podíváme-li se na první výsledky jeho krajanů a ex-vítězů závodů Grand Prix Karla Abrahama a Lukáše Peška v prostřední kubatuře Grand Prix, tak je to skoro srovnatelné: Abraham - 2007 Katar crash (po P21 v Q); Pešek - 2003 Katalánsko 16.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama