Grand Prix v Brně letos naposledy? Hlavní obrázek k článku: Grand Prix v Brně letos naposledy?

Na toto téma už bylo napsáno mnoho mediálních materiálů a sám jsem se zařekl, že už o konci brněnské Grand Prix nikdy psát nebudu. Zdá se mi ale, že současná situace je opravdu kritická a tak udělám ještě jednu výjimku.

Motocyklové závody miluji od jakživa. Poprvé jsem byl na starém Masecu v roce 1958, a bohužel právě v místě, kde zahynuli Jacques Drion a Inge Stolle - francouzsko-rakouská sidecarová dvojice.

Pak jsem sledoval tyto závody z jedné zahrádky v Kohoutovicích, nebo třeba v zatáčce „U lomu“. Ale nevynechal jsem ani závody na Výstavišti mezi pavilony, v Bohunicích nebo u třeba nedaleko Riviéry.

Pochopitelně vrcholem každé sezóny byla tehdejší „Velká Cena“. Pátek a sobota patřily „parkovišti závodních strojů“, během závodní neděle jsem pak na hlavní tribuně pomáhal Československé televizi a mohl sledovat celou startovní proceduru sice z výšky vedle kamery umístěné na provizorním lešení, ale za to hodně zblízka.

Zde jsem se v depu seznámil třeba s Jihoafričanem Alanem Northem, či opět obnovil přátelství s Pavlem Dekánkem.

Pak vznikl nový Autodrom a zde jsem i díky panu Abrahamovi snad nevynechal jediný ročník, pokud jsem nebyl výjimečně pracovně mimo Českou republiku (2015).

Představa, že by se letos jelo v Brně naposledy, je pro mě doslova nepředstavitelná.

Ovšem v pondělí bylo oficiálně oznámeno, že finanční prostředky pro GP v Brně budou drasticky zkráceny! Tím je budoucnost tradičního závodu hodně v nebezpečí. Bez státního příspěvku není možné tento závod uspořádat!

Pouze 39 milionu Kč (přibližně 1,52 milionu Euro) místo potřebných 65 milionu Kč (odpovídá to 2,54 milionu Euro) bude poskytnuto na dotacích od státu. A přesto, že závody sleduje vždy na místě okolo 200.000 fanoušků, nestačí to zdaleka k pokrytí nákladů.

„Respektujeme rozhodnutí vlády. Je to ale jasný signál toho, že aktuální vláda nemá zájem o udržení tohoto motocyklového závodu na území ČR“, okomentoval vše jihomoravský hejtman Bohumil Šimek.

Pro Dornu je závod v České republice lehce nahraditelný, i proto že platná smlouva končí po sezóně 2019. Jako potenciální nástupce je připraveno Finsko, ostatně srpnový termín je pro nový okruh Kymi-Ring jako stvořený.

Dle Šimka nemá ostatně CEO Dorny Carmelo Ezpeleta žádný důvod nadále udržet brněnský závod v kalendáři MotoGP, neboť česká strana je díky své špatné platební morálce hodně špatný partner. Dorna tak nevidí žádný důvod, končící smlouvu prodloužit.

Zdroj: Motorsport-total.com



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama