Reklama

GP Brno 2020...Bude, nebude? A proč! Hlavní obrázek k článku: GP Brno 2020...Bude, nebude? A proč!

Plán Dorny je jasný, po dvouzávodu ve Španělsku v Jerezu by mělo následovat české Brno, bude nebo nebude? Podívejme se na aktuální situaci...

Kdyby šlo pouze o přání Dorny, tak by se jel v Brně - stejně jako ve španělském Jerezu - dvouzávod; a v nejlepším případě ještě další víkend závod MS-Superbike. To vše mohlo být, ale jaká je aktuální situace?

Výchozí situace je celkem jasná: Pojede se bez diváků, ale brněnský pořadatel nebude muset platit španělské agentuře Dorna Sports ani jedno Euro; což ovšem také znamená, že neutrží za vstupné ani jednu korunu českou. To je výchozí pozice pro Grand Prix České republiky 2020.

A tak se pojďme podívat do zákulisí a řekněme si základní výstupní fakta:

Závody na brněnském Masarykově okruhu pořádá od roku 2016 společnost, která se nazývá «Spolek pro GP ČR Brno». Tato společnost je zodpovědná za jednání s Dornou a musí se s ní finančně dohodnout a vypořádat. Má uzavřenou smlouvu na pět let (2016 - 2020), to znamená že se letos pojede dle smlouvy v Brně naposled.

Tato společnost si také pronajímá od Karla Abrahama sr. závodní trať Masarykův okruh doslova «na klíč», za částku cca 30 milionů Kč.

Okruh je k dispozici na celý týden v době konání závodního víkendu Grand Prix (mimochodem šampionát MS-Superbike 2018 pořádal Karel Abraham ve své režii, tedy bez «Spolku pro GP ČR Brno»).

Dobře, «Spolek pro GP ČR Brno» nebude muset nic zaplatit zalistovací poplatek (2020 činí dle smlouvy uzavřené v lednu 2016 částku 4.600 Euro.)

Jen pro zajímavost, co se týká zalistovacího poplatku, tak ten byl při podepsání smlouvy následující:
2016 - 3.600 milionu Euro
2017 - 3.850
2018 - 4.100
2019 - 4.350
2020 - 4.600; což činilo průměr na jeden rok 4.100 Euro.

Ale pozor, Karel Abraham musí okruh předat k použití «na klíč», a to taky něco stojí a ne zrovna málo. A to samozřejmě musí «Spolek pro GP ČR Brno» zaplatit. I když půjde Karel Abraham s cenou za pronájem okruhu hodně dolů, tak pořád zde vznikají náklady: Třeba jen nalakování obrubníků aj.

Ovšem «Spolek pro GP ČR Brno» peníze vůbec žádné nemá (a ze vstupenek je samozřejmě ani nezíská) a zde je tedy «zakopaný pes».

Z minulosti: Počet platících diváků na závodní víkend 150.000 prodaných vstupenek znamenalo srovnání nákladů a výdajů (myšleno samozřejmě bez zalistovacího poplatku - viz uveřejněné částky při podepsání smlouvy v lednu 2016 v TS na AMD Brno), vše ostatní bylo pro brněnského promotéra (ať se jmenoval jakkoliv) ziskem...!

«Závěrem:» Hrozně rád bych se jako motocyklový fanoušek mýlil a jako rodilý Brňák ještě víc, ale myslím si, že se letos o mistrovské body na Masarykově okruhu závodit nebude...!

A co je ještě horší! Vzhledem k aktuální situaci a protože trochu «znám mapu», tak si myslím, že GP Brno 2019 byla na dlouhou dobu v ČR ta poslední motocyklová Grand Prix ...Bohužel!!!

73-letý CEO Dorny Carmelo Ezpeleta v rozhovoru pro Podcast MotoGP «Cambia el Mapa» říká mj., že by se mělo konat letos 12 až 16 závodních víkendů MotoGP. V Evropě by se mělo vše odehrát do poloviny listopadu, potom by se celý cirkus zvaný «paddock Grand Prix» měl přestěhovat do teplejších koutů naší zeměkoule, kde se dá závodit i v listopadu a v prosinci. A pokud by to nešlo, tak by se sezóna 2020 prostě skončila závodními víkendy v Evropě.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama