Reklama

Ex-mistr světa WSSP300 potvrdil potenciál Kove

Čínští závodníci, se kterými motocykl Kove absolvoval první mítinky Supersport World Championship 300, neměli formát pro mistrovství světa. Ex-mistr světa Marc Garcia skončil s 321RR na bodech v Imole.

Potenciál Kove 321RR se na prvních třech mítincích mistrovství světa Supersport 300 dal jen stěží posoudit, protože piloti Shengjunjie Zhou a Junhao Zhan neznali žádnou závodní trať a byli mezinárodně zcela nezkušení. Ve skutečnosti bylo těžké pochopit, na základě čeho oba Číňané získali potřebnou licenci pro mistrovství světa.

Na mítinku v Imole pilotoval stroj 321RR osvědčený špičkový pilot Marc Garcia. Španěl se stal prvním mistrem světa série 300 s Yamahou v roce 2017, zaznamenal sedm vítězství a 14 umístění na stupních vítězů. Třiadvacetiletý mladík má zkušenosti i s Kawasaki Ninja 400.

„Moto Kove 321RR je někde mezi Kawasaki a Yamahou. Podvozek je podobný Yamaze, ale trochu tužší, i když vypadá víc jako Yamaha než Kawasaki“ ,řekl Garcia pro WorldSBK. „Některé aspekty je ještě potřeba zlepšit, včetně aerodynamiky - ale to vyžaduje čas a spoustu kol. Kove může vyhrát a dostat se na pódium.“

Garcia z 19. místa na startovním roštu dokončil první závod na 8. místě a získal tak pro Kove první body v mistrovství světa. Ve druhém závodě se ale nedostal na lepší než 21. místo.

„Mohlo to dopadnout lépe. Problém byl v Superpole,“ ví Garcia. „V této kategorii můžete být rychlí ve všech sektorech, ale když se dostanete do posledního, stane se to překážkou a nemůžete své kolo zlepšit. Celý víkend jsem byl v top 10 a v Superpole jsme klidně mohli skončit v první pětce, ale nedokázal jsem zlepšit kolo a to mě celý víkend bolelo.“

„V sobotu jsem se mohl vrátit, ale je velmi těžké začít závod tak daleko vzadu. Mohli jsme bojovat o prvních pět míst. V neděli to bylo naopak. Něco se stalo s motorkou a já jsem nemohl být rychlý,“ litoval Garcia. „Je normální, že se takové věci stávají. Jsme jediný tým s tímto motocyklem a je těžké takto pracovat. Když šampionát začínal, bylo tam 10 Yamah, 10 Kawasaki a čtyři KTM. Je to něco úplně jiného pracovat jen s jednou motorkou. Víkend byl ale velmi pozitivní a jsem si jistý, že v Mostě to bude ještě lepší.“

Je možné, že Garcia bude závodit až do konce sezóny. S konzistentními výsledky v top 15 budou ostatní týmy určitě zvažovat přesun do Kove pro sezónu 2024.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama