Reklama

Ducati má tabákovou reklamu, je to vůbec povoleno? Hlavní obrázek k článku: Ducati má tabákovou reklamu, je to vůbec povoleno?

Ducati našla mezery nejen v technickém reglementu MotoGP, nyní našla zřejmě i způsob, jak obejít zákaz tabákových reklam!

Zákaz tabákových reklam a produktů jako jsou cigarety už existuje v zemích Evropské Unie více než deset let - přesně od 1. ledna 2007, přičemž televizní reklama byla zakázána už dříve. Jelikož se dvě třetiny závodních víkendů konají v zemích EU, tak se také skončil sponsoring velkých tabákových koncernů jako Marlboro, Camel nebo Gauloises. Tedy aspoň teoreticky.

Jelikož ale Ducati, stejně jako Ferrari v F1, i nadále dostává hodně velkou finanční podporu od mateřského koncernu Marlbora, tedy Philip Morris, tak se stále hledaly cesty jak červeno-bílý design zvýraznit při závodech MotoGP ještě víc.

Zatím byl používán nápis Marlboro na dvousedadlovém motocyklu Ducati, který pro VIP pilotuje při závodních víkendech Randy Mamola.

2019 se ale přešlo o krok dále: Tabák od Philip Morris dominuje nejen v týmovém názvu, ale i na kapotážích motocyklů. Místo loga a jména jak bývalo zvykem v době časů Marlbora, tedy známé značky cigaret, se nyní tým jmenuje «Mission Winnow Ducati», nápis «Mission Winnow» dominuje na kapotážích motocyklů Desmosedici GP19.

Stejně jako technický guru Gigi Dall'Igna našel mezery v reglementu kubatury MotoGP co se týká technických vylepšení, tak jeho kolegové od Ducati našli mezery v zákazu tabákových reklam.

«MISSION WINNOW» není žádný nový produkt, nýbrž jedna myšlenka. Proto se také představení továrního týmu ve složení Andrea Dovizioso a Danilo Petrucci konalo v západním Švýcarsku, přesně v «Philip Morris R&D Cube».

Zde vznikají nové inovované produkty, jako cigarety «E». Uvidíme, jak na to bude reagovat FIM a Dorna, ovšem pravidlo: Co není výslovně zakázáno, je dovoleno!; platí zřejmě i v tomto případě.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama