Reklama

Co vymyslí VR46 pro Manziho?

Je stále jasnější, že Triumph a Stefano Manzi půjdou po skončení letošního mistrovství světa supersportů každý svou cestou. Italský jezdec ale novináře ujistil, že zůstane šampionátu věrný.

Jezdec se strojem Triumph Stefano Manzi je jediným z Top-5 mistrovství světa supersportů 2022, který ještě nemá smlouvu na příští rok. Rychlý Ital chce vydělat peníze, ale týmy žádné nemají. Smutným faktem je, že v prostřední objemové kubatuře se téměř nenajdou jezdci, kteří jsou za své závodění placeni.

Manzi, který přišel z mistrovství světa Moto2, se ve svém prvním ročníku Supersport okamžitě etabloval v Top-5 a již pětkrát byl odmávnut v Top-3, přičemž vyhrál v Portimau. Před finále v Austrálii je celkově na pátém místě, pouhé dva body za Nicolem Bulegou, který je před ním na místě čtvrtém.

Navzdory jeho skvělému výkonu v letošní sezóně je stále jasnější, že Manzi už nebude jezdit pro Triumph v roce 2023 – jeho platová očekávání a představy týmu Dynavolt jsou příliš rozdílné.

„Ještě nemám smlouvu na příští rok“, řekl Manzi ke své aktuální situaci. „Teď ale vím, že neukončím kariéru, ale budu dál závodit. Toto je důležité. Teď musím se svým vedením najít pro mě dobrý tým – pracují na tom. V mistrovství světa supersportů zůstanu na 100%, v tomto paddocku se cítím velmi pohodlně."

O Manziho se stará společnost Valentina Rossiho VR46, o jeho potřeby se starají celkem čtyři lidé. V paddocku SBK je slyšet, že třiadvacetiletý mladík očekává roční plat kolem 50 000 eur. Ale který špičkový tým s volnými místy mu to může nabídnout?

Dynavolt Triumph dle aktuální situace toho není schopen. Nejlepší týmy z Ducati a Kawasaki už jsou obsazeny, stejně jako MV Agusta. U Ten Kate o něčem takovém nemůže být řeč. Vítězný stroj má stále k dispozici pouze Evan Bros Yamaha, ale tamní jezdci museli v posledních letech dodat obrovské sumy peněz, aby mohli vůbec závodit.

Příležitost může být v týmu MIE Honda: Šéfová týmu Midori Moriwaki přivádí největšího výrobce motocyklů zpět do mistrovství světa supersportů a má podporu HRC. Petronas je navíc na palubě známým sponzorem. Není ale jasné, zda Evropan jako řidič zapadá do konceptu Japonců.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama